Avatar billede jpjm Nybegynder
14. januar 2010 - 21:14 Der er 26 kommentarer og
2 løsninger

hvordan kommer jeg ind i xp uden en kode

jeg er ved at hjælpe en med at få adgang på en maskine med xp
men de kan ikke huske kode . den har stået stille i et år
fordi at ramen var brandt af
Avatar billede vejmand Juniormester
14. januar 2010 - 21:16 #1
Avatar billede anders-j Nybegynder
14. januar 2010 - 21:29 #2
Jeg plejer at bruge en cd man kan boote op fra, som hedder Ophcrack, ikke noget hacker program, som det måske kunne lyde som, men det kan vist en masse, og bla. se alle bruger konti, samt passwords..

Jeg havde aldrig brugt det før, og der er ikke så mange dikkedarer ved det faktisk, så har man ikke prøve det før, så er det næsten ud af landevejen..
Man starter det op, og lader den loade og så ellers bare vente, og pludselig så dukker der et vindue op med de forskellige konti, og ud for dem, står så passwords.

http://ophcrack.sourceforge.net/

Derinde kan du også læse en lille guide, som forklarer lidt om det, og hvad du skal gøre.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
14. januar 2010 - 21:36 #3
winternals erd commander 2009, høvler lige igennem

eller sæt disken på en anden pc
Avatar billede Jensen DK Novice
15. januar 2010 - 06:48 #4
Brug #1 så kan i selv sætte en ny kode som i måske kan huske.
Avatar billede JegErMegetHemmelig Nybegynder
15. januar 2010 - 12:31 #5
Jeg har gode erfaringer med Hirens BootCD.

http://www.hiren.info/pages/bootcd

Evt. prøv denne. Den kan det du ønsker samt meget mere til.
Avatar billede Jensen DK Novice
15. januar 2010 - 13:13 #6
Alle jeres boot CDer som i henviser til, kan ikke starte systemet op, de er gode hvis man skal ind og hente ting og sager men ikke til at starte XP op, vejmands løsning er den rigtige.
Avatar billede hcma Novice
15. januar 2010 - 15:35 #7
brug vejmands løsning; den er gennemprøvet og brugt succesfuldt adskillige gange :o))))
Avatar billede off-line Nybegynder
15. januar 2010 - 16:42 #8
#2 virker skam udmærket, hvis man vil se administrator password.
Avatar billede ksoren2 Nybegynder
15. januar 2010 - 17:19 #9
Hvis der ligger EFS-krypteret data, så er metoden med at finde det gamle password den eneste løsning. Den kan dog være meget grim, hvis det er et stærkt password.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
15. januar 2010 - 18:10 #10
mark russinovich´s wininternals virker hver gang og det tager kun den tid det tager at boote en cd og så plus 20sec, men det er ikke gratis
Avatar billede ksoren2 Nybegynder
16. januar 2010 - 00:33 #11
Hvorfor skulle man erhverve sig ERD commander (som er meget andet end en password-nulstiller) blot for at komme forbi en adgangskode, når der findes freeware produkter specifikt til formålet?
Avatar billede jonner40 Nybegynder
16. januar 2010 - 00:56 #12
Avatar billede jonner40 Nybegynder
16. januar 2010 - 00:57 #13
Hirens BootCD
virker også rigtig godt
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
16. januar 2010 - 07:49 #14
#11
fordi den er fed, og fra MS selv, så er man fri for alt mulig skrammel med ind på maskinen. Chanchen for lort på maskinen er mindre end ved 3 part
Avatar billede Jensen DK Novice
16. januar 2010 - 09:23 #15
Tak skal du have for et virvar bare for et glemt password.
Avatar billede vejmand Juniormester
16. januar 2010 - 09:48 #16
Avatar billede Jensen DK Novice
16. januar 2010 - 10:08 #17
Ha-Ha-Hi og ham der stillede spørgsmålet er blevet væk.
Avatar billede jpjm Nybegynder
16. januar 2010 - 22:06 #18
hej det var et rigte godt tip det virker helt perfekt
mange tak
Avatar billede jpjm Nybegynder
16. januar 2010 - 22:07 #19
nej der var bare lige noget der skulle tests og det virke sku
Avatar billede jpjm Nybegynder
16. januar 2010 - 22:11 #20
http://ophcrack.sourceforge.net/
denne cd virkker det er teste nu
Avatar billede jpjm Nybegynder
16. januar 2010 - 22:26 #21
dette var også en god side at komme ind på der er hvis alt hvad hjerte begære
mange tak
Avatar billede jpjm Nybegynder
16. januar 2010 - 22:28 #22
tak har løst det men tak for dit råd
Avatar billede jpjm Nybegynder
16. januar 2010 - 22:30 #23
nemlig hvorfor betale for noget når det kun er et lille problem
Avatar billede anders-j Nybegynder
16. januar 2010 - 22:30 #24
Var så lidt, men er point ikke givet forkert ud?? :)
Avatar billede vejmand Juniormester
16. januar 2010 - 22:38 #25
Hvorfor tager du point tilbage hvis du har fået hjælp????
Avatar billede off-line Nybegynder
16. januar 2010 - 23:10 #26
Det er klart at Anders skal have de point!
Avatar billede jpjm Nybegynder
17. januar 2010 - 00:05 #27
skal lige lære det der med point
Avatar billede Jensen DK Novice
17. januar 2010 - 06:24 #28
jpjm!
Du kan finde ud af at melde dig ind og stille spørgsmål, men finde ud af at give point det kan du ikke, tror du ikke, at du skulle læse lidt på Ekspertens regler.