Avatar billede kelleolsen Nybegynder
17. januar 2010 - 18:36 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Hvad ville i søge på?

Hej alle eksperter.

Vi er ved at opbygge et site, hvor man kan få:
- Gratis gæstebog
- Gratis forum
- Gratis besøgstæller
- Gratis afstemningsmodul
- Gratis admin modul
- Gratis loginsystem

Man kan få det direkte ind på ens site, og man kan stort set ændre ALT selv, med hensyn til design, så det bliver i ét med dit design. Og meget meget brugervenligt. Så tænker i nok newbie.dk, ja.

Men mit spørgsmål er så, hvad ville i søge på i Google, for at finde sådan et site, eller for at f.eks. få en gratis afstemning osv? :-)
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
17. januar 2010 - 18:40 #1
Mange vil nok bare søge det, som du allerede har skrevet :) "gratis gæstebog" eller "gratis forum". Selv ville jeg søge på engelsk, da der plejer at være mere at finde der.

Jeg ville også søge på programmeringssprog. F.eks. "gratis gæstebog asp" eller "gratis gæstebog php".
Avatar billede zyan Nybegynder
17. januar 2010 - 18:53 #2
http://www.smartgb.com/

på denne hjemmeside kan du få en gratis gæstebog;)
Avatar billede jjbirk Nybegynder
17. januar 2010 - 18:54 #3
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
17. januar 2010 - 19:02 #4
Jeg tror ikke, jeg forstår spørgsmålet på samme måde som jer. Han spørger om, hvad i ville søge på. Han mener vel hvilke ord, så han kan optimere sin egen side? Eller er det mig, der er gal på den?
Avatar billede kelleolsen Nybegynder
17. januar 2010 - 19:04 #5
emfr08ab, det er helt rigtig :-)
17. januar 2010 - 19:08 #6
Afgjort paa engelsk - jeg ved ikke hvad jeres motivation er for at oprette siten og tilbyde disse produkter, men jeg gaar ud fra at i gerne vil have mange brugere, og saa er det dansk-sprogede marked unaegteligt mindre end det engelsk-sprogede marked (og paa grund af danskernes generelt gode sprogkundskaber inbefatter det engelsk-sprogede marked ogsaa det dansk-sprogede market hvorimod det omvendte ikke goer sig gaeldende.)  Og det foelgende spurgte du ikke om men jeg siger det alligevel:  I skal nok soerge for at ikke-dansk-talende kan benytte siten.

Saa vil jeg mene at "open source" klinger meget bedre end "gratis/free" hvilket kan faa folk til at taenke enten paa lav kvalitet eller "hvad er de ude paa?"

Og det fine ved jeres site skulle jo vaere at man paa et sted kan faa "alle" funktioner, saa man skal ikke lede efter "open source guest book" eller "open source login system" men open source hele molevitten som man kunne kalde enten "website utilities" eller maaske bedre, "website infrastructure."

Saa som soege ord kunne jeg taenke paa "open source website utilities," "open source website infrastructure," "open source home page utilities," eller "open source home page infrastructure."

Jeg haaber at disse tanker er nyttige, og held og lykke med jeres site.
Avatar billede kelleolsen Nybegynder
17. januar 2010 - 19:25 #7
Det lyder rigtig rigtig godt. Men hvad er forskellen på open source og free? Og hvordan vil folk tolke open source?
17. januar 2010 - 19:49 #8
Mit egen indtryk af open source produkter er at det er produkter der er udviklet af hoejt kvalificerede personer enten uden betaling motiverede med interesse for faget eller idealisme eller betalt af en organisation med ikke-profit motiver, i mange tilfaelde en kombination af en lille betalt styregruppe der koordinerer indsatsen af en stor gruppe frivillige.  Open Source programmoerer motiveres vel af det samme som motiverer nogle til at besvare spoergsmaal paa Eksperten.  Jeg opfatter open source produkter som, generelt, lige saa gode som tilsvarende betalingsprogrammer.  For eksempel Open Office skulle vaere open source alternativer til Microsoft Office.

Det kan godt vaere at det er mig der er naiv, men saadan opfatter jeg det og mange med mig.  Det er grunden til at mit forslag er at presentere jer som open source snarere end free.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. januar 2010 - 20:18 #9
med gratis/free har du et program, du kan bruge.
med open source får du kildekoden med - og den kan du så rette i (optimere til dit behov) - men evt rettelser skal så også gives videre til andre brugere af systemet.

Men pas på, hvad du(i) lover
Vi tilbyder:
      - Search Engine Optimization

helt ærligt - det er noget fis. Du(i) kan ikke sætte sites højere på google. Du taber kunder på det - intet firma ville have den form for markedsføring.
Avatar billede janj6666 Nybegynder
22. april 2011 - 09:59 #10
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
24. april 2011 - 20:23 #11
Gratis gæstebog
Gratis forum
Gratis besøgstæller
Gratis afstemningsmodul
Gratis admin modul
Gratis loginsystem
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
24. april 2011 - 20:29 #12
Ja og "gratis website ressourcer" i forskellige stavet udgaver.

Men gik på google keyword tool og se hvad der er trafik på - dog dermed ikke sagt, der er konverteringer til jeres type systemer på de ord.