Avatar billede zybe Nybegynder
18. januar 2010 - 11:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Google Analytics - Konverter værdi

Hej derude

Er ved at implementere Google Analytics ehandel sporing. Problemer dog at værdierne i min shop står som danske værdier f.eks. "1.032,00" det kan Google åbenbart ikke helt lide og vil gerne have det som amerikanske værdier i stedet som f.eks. "1032.00"

Jeg vil ikke ændre det i shoppen, da kunderne stadig skal se priserne efter dansk standard.

Kan jeg på en eller anden måde konvertere det via noget javascript?

Scriptet ser idag således ud:

<script type="text/javascript">
pageTracker._addTrans(
"OrderID",      // Order ID
"NA",              // Affiliation
"TotalPrice",    // Total
"Tax",         // Tax
"NA",          // Shipping
"City",        // City
"NA",          // State
"Danmark"      // Country
);
</script>
Avatar billede claes57 Ekspert
18. januar 2010 - 11:09 #1
gør det i 2 omgange
1) fjern punktummer
2) skift komma til punktum

start fra totalDKpris
var totalPTKpris = totalDKpris.replace('.','');
var TotalPrice = totalDTKpris.replace(',','.');
så er TotalPrice på plads
Avatar billede zybe Nybegynder
18. januar 2010 - 11:31 #2
Ja, det var også det jeg havde i tankerne, men hvordan får jeg så "proppet" variablen "TotalPrice" ind i Google's script.

Ved nedenstående står der stadig bare "TotalPrice" ved total når jeg kigger i kildekoden?

<script type="text/javascript">
pageTracker._addTrans(
"OrderID",      // Order ID
"NA",              // Affiliation
"TotalPrice",    // Total
......
Avatar billede claes57 Ekspert
18. januar 2010 - 12:59 #3
du skal udfylde koden - dvs erstatte "TotalPrice" med dit beløbsfelt - tilsvarende med de andre, så hvis dit ordrenummer ligger i variablen OrderId, så bliver det noget som

pageTracker._addTrans(
OrderId, mitkundenummer, TotalPrice,

så længe der er " omkring er det bare en oplysning til dig om at indsætte dine data.
Avatar billede zybe Nybegynder
19. januar 2010 - 13:03 #4
Synes stadig ikke jeg kan få det til at virke :(

Jeg får ikke nogen værdi udskrevet der hvor der står "TotalPrice"

I kildekoden står der bare:

<script type="text/javascript">
pageTracker._addTrans(
"34512",      // Order ID
"NA",              // Affiliation
"TotalPrice",    // Total
Avatar billede claes57 Ekspert
19. januar 2010 - 13:58 #5
du skal se på, hvad total-prisen hedder i dit system, og så placere den variabel der, hvor TotalPrice står (og uden " omkring).
Jf indlæg #1, så brugte jeg der totalDKpris - men du kan jo have kaldt det alt muligt andet.
Avatar billede zybe Nybegynder
02. november 2010 - 21:19 #6
Fik det aldrig til at virke, så lukker