Avatar billede kelleolsen Nybegynder
20. januar 2010 - 18:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Navn på web

Hej.

Vi er ved at lave en side hvor man kan få gratis gæstebog, forum, tæller, afstemning.

Det er OpenSource, og vi skal jo have et navn.

Vi vil fx. gerne have noget med:

www.OpenSourceWeb.com men dette er ikke ledig.

Man kunne også: www.OpenSourceWebblabla.com Men blabla hvad? :)

Hvad kalder man sådan noget som vi laver? Vi vil ihvertfald gerne have open med, ligesom i OpenOffice :-)
Avatar billede maniactor Nybegynder
20. januar 2010 - 18:53 #1
OpenSourceWebStuff eller sådan noget måske?
Eller ...WebTools ?

Ikke for at være efter nogen, eller noget som helst, men af ren interesse/nysgerrighed tænker jeg bare hvorfor folk skulle vælge jer når der findes så utrolig meget af det i forvejen...
Avatar billede claes57 Ekspert
20. januar 2010 - 18:53 #2
OpenHouse, OpenSpace, OpenChat (de er ikke testet, bare idéer)
Avatar billede kelleolsen Nybegynder
20. januar 2010 - 19:14 #3
De der Webstuff, lyder de ikke alt for "spam" agtige? Useriøse?
Avatar billede maniactor Nybegynder
20. januar 2010 - 19:21 #4
Jo nu du siger det. Det var også bare hurtige forslag :).
Tools er måske bedre - det er trods alt en form for hjælpeværktøjer.

Ellers måske noget med extend, extensions, addons eller lignende.
20. januar 2010 - 19:40 #6
Der er en klar sammenhaeng mellem dette spoergsmaal og dit spoergsmaal "Hvad ville i soege paa" http://www.eksperten.dk/spm/898659 hvor jeg foreslog at i skulle bruge udtrykket "Open Source."  Paa trods af kritik i andre indlaeg har du aabenbart besluttet at foelge mit forslag.  Hvad saa, nu da du starter et nyt spoergsmaal lukker du saa det gamle og uddeler de points du lovede?

Hvor du i dit forige spoergsmaal snakkede om soege-udtryk snakker du nu konkret om domaine navn.  I stil med hvad du siger vil jeg foreslaa OpenSourceWebUtilities.com, OpenSourceWebTools.com, OpenSourceWebAuxilleries.com eller lignende.  Utilities, tools, auxilleries er flertalsord der angiver at i vil tilbyde en raekke hjaelpeprogrammer saa folk kan koncentrere sig om kaerneindholdet i deres hjemmesider.  Maaske ogsaa OpenSourceWebShortcuts.com fordi i tilbyder dem genveje til at faa deres hjemmesider complette.
20. januar 2010 - 20:33 #7
Ok, tak for points for din tidligere traad.
26. januar 2010 - 05:42 #8
Kellerolsen, nu er det denne her traad du lader ligge.  Du oprettede et spoergsmaal og jeg (og andre)kom med indlaeg.  Kan jeg nu bede dig om en reaktion?  Jeg sender dette som svar idet jeg mener at have svaret paa det du spurgte om (og du vil maaske bede om svar fra andre.)  Hvis mit indlaeg ikke var hjaelpsomt saa forklar.