Avatar billede pgroen Nybegynder
20. januar 2010 - 22:25 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kan man 'snyde' en HP2600n laserprinter ?

Hej, jeg har en HP2600n Farve-laserprinter, der er løbet tør for Cyan/Magenta/Gul toner, men har rigeligt med sort toner tilbage. Jeg kvier mig lidt ved at betale +2000 for et sæt nye farvepatroner.

Spørgsmålet er:

Kan jeg 'snyde' printeren til at acceptere, at der kun er sort toner at gøre godt med; den bliver jo ved med at forlange udskiftning, selv om jeg kun printer ud i sort/hvid ?
Avatar billede WPCS Nybegynder
20. januar 2010 - 23:29 #1
Har du forsøgt at ændre i opsætningen så den permanent står til at printe i gråtoner? (Udskriftindstillinger > Farvet papir)
Avatar billede pgroen Nybegynder
21. januar 2010 - 08:41 #2
WPCS - Ja, problemet er netop, at printeren stadig brokker sig, selv om den er sat til at printe i gråtoner.

I mellemtiden har jeg selv fundet svaret:

Cartridge Out Override can only be enabled from the printer's control panel menu.
1. From the main menu, press (RIGHT ARROW) to System set-up and press (SELECT).
2. Press (RIGHT ARROW) to Print quality and press (SELECT).
3. Press (RIGHT ARROW) to Replace supplies and press (SELECT).
4. Press (RIGHT ARROW) to Override out and press (SELECT).
5. Press (SELECT).
If "Stop at out" is selected, the printer will stop printing when a cartridge reaches the recommended replacement point. If "Override out" is selected, the printer will continue printing when a cartridge reaches the recommended replacement point. The factory default setting is "Stop at out."

Med andre ord: RYFM!

Undskyld ulejligheden... :-)