Avatar billede 47power Nybegynder
23. januar 2010 - 21:58 Der er 5 kommentarer

Hjælp til placering af tekst / billede

Jeg har lavet denne side: www.mvg.dk?47power

Problemet er bare at hvis man ændre browser vinduets størrelse så ændres teksten og billedet placering i forhold til baggrunden (Wanted billedet).

Dette er jo klart, men findes der en måde at fastlåse teksten og billedets rigtige position på, uanset browservinduets størrelse?
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2010 - 23:57 #1
Sikke noget skodkode. Jeg har prøvet at rette lidt op i det, men spørg men jeg orker altså ikke lige at skulle forklare hver eneste linje i aften. Er der noget du er i tvivl om må du bare sige i til.

http://jacobbundgaard.pastebin.com/d477f4fab
Avatar billede 47power Nybegynder
24. januar 2010 - 00:02 #2
Sådan koder jeg desværre haha :P

Takker rigtig meget for hjælpen kan sagtens rette det sidste til, læg lige et svar (:
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2010 - 00:49 #3
Det var måske forkert udtrykt. Koden er bare meget, hmm... uddateret.
Jeg kan se at du allerede er i gang med CSS, så jeg anbefale dig at begynde at læse op på nye elementer, så som div og span. Jeg ved desværre ikke lige hvor det bedste sted at finde information om disse ting er, men jeg skal nok lige kigge rundt.
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2010 - 00:55 #4
Desuden, meget bedre nu. Du skal bare lige fjerne det ekstra </head> tag i din kode (det i midten, da CSS skal lægges i head'et), og desuden bruge CSS til at centrere nederste div, i stedet for align attributen, som ikke bruges mere. Det gøre med følgende kode:

<div style="margin: 0 auto;">
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2010 - 01:00 #5
Aller sidste ting. Jeg ville nok JPEG-komprimere billedet. Så kan du få det ned i en femtedel af størelsen (et halvt megabyte til 100 kilobytes).