Avatar billede mvhansen Nybegynder
25. januar 2010 - 19:35 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

sikkerhedspolitikker

Hej
Jeg har et spørsmål hvordan kan det være, at jeg kun kan sende til nogle mail adresser fra exchange.

Jeg kan heller ikke sende til hotmail.com adresser
Det har jeg kunne

Jeg har lagt 2 fejmelling med

----------------------------------------------------------------

Meddelelsen kunne ikke leveres til følgende modtagere og distributionslister:

Madsen´s Murerfirma
Meddelelsen blev ikke leveret pga. sikkerhedspolitikker. Microsoft Exchange forsøger ikke at levere meddelelsen igen. Oplys systemadministratoren om følgende fejlbeskrivelse.

Følgende organisation afviste meddelelsen: mail.mcb.dk.

Sendt af Microsoft Exchange Server 2007

Diagnosticeringsoplysninger for administratorer:

Opretter server: SBS2008.mvhansen.local

soren@madsensmurerfirma.dk
mail.mcb.dk #501 5.7.1 <michael@mvhansen.dk>... Sender refused by the DNSBL zen.spamhaus.org ##

Oprindelige brevhoveder:

Received: from SBS2008.mvhansen.local ([fe80::c59c:1fad:e89e:ba6]) by
SBS2008.mvhansen.local ([fe80::c59c:1fad:e89e:ba6%10]) with mapi; Mon, 25 Jan
2010 15:17:48 +0100
From: Michael Hansen <michael@mvhansen.dk>
To: =?iso-8859-1?Q?Madsen=B4s_Murerfirma?= <soren@madsensmurerfirma.dk>
Disposition-Notification-To: Michael Hansen <michael@mvhansen.dk>
Return-Receipt-To: <michael@mvhansen.dk>
Date: Mon, 25 Jan 2010 15:17:47 +0100
Subject:
Thread-Index: AcqdySs5BAAxbuTySam0BoeVhT1upw==
Message-ID: <6DBB8B9E672FAE4EAF696CB52CBCF59C8B52D0A2@SBS2008.mvhansen.local>
Accept-Language: da-DK
Content-Language: da-DK
X-MS-Has-Attach:
X-MS-TNEF-Correlator:
acceptlanguage: da-DK
Content-Type: multipart/alternative;
    boundary="_000_6DBB8B9E672FAE4EAF696CB52CBCF59C8B52D0A2SBS2008mvhansen_"
MIME-Version: 1.0

-----------------------------------------------------------------

Meddelelsen kunne ikke leveres til følgende modtagere og distributionslister:

mvh1000@hotmail.com
Der opstod en fejl under forsøg på at levere denne meddelelse til modtagerens e-mail-adresse. Microsoft Exchange forsøger ikke at levere e-mailen igen. Forsøg at sende denne e-mail igen, eller oplys systemadministratoren om følgende fejlbeskrivelse.

Følgende organisation afviste meddelelsen: COL0-MC1-F8.Col0.hotmail.com.

  _____

Sendt af Microsoft Exchange Server 2007

Diagnosticeringsoplysninger for administratorer:

Opretter server: SBS2008.mvhansen.local

mvh1000@hotmail.com
COL0-MC1-F8.Col0.hotmail.com #550 DY-001 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. We generally do not accept email from dynamic IP's as they are not typically used to deliver unauthenticated SMTP e-mail to an Internet mail server. http://www.spamhaus.org maintains lists of dynamic and residential IP addresses. If you are not an email/network admin please contact your E-mail/Internet Service Provider for help. Email/network admins, please visit http://postmaster.live.com for email delivery information and support ##

Oprindelige brevhoveder:

Received: from SBS2008.mvhansen.local ([fe80::c59c:1fad:e89e:ba6]) by
SBS2008.mvhansen.local ([fe80::c59c:1fad:e89e:ba6%10]) with mapi; Mon, 25 Jan
2010 19:31:09 +0100
From: Michael Hansen <michael@mvhansen.dk>
To: "mvh1000@hotmail.com" <mvh1000@hotmail.com>
Date: Mon, 25 Jan 2010 19:31:08 +0100
Subject:
Thread-Index: Acqd7JADP2w9dGZwRIWlaCjQjMGZHw==
Message-ID: <6DBB8B9E672FAE4EAF696CB52CBCF59C92FF0E55@SBS2008.mvhansen.local>
Accept-Language: da-DK
Content-Language: da-DK
X-MS-Has-Attach:
X-MS-TNEF-Correlator:
acceptlanguage: da-DK
Content-Type: multipart/alternative;
    boundary="_000_6DBB8B9E672FAE4EAF696CB52CBCF59C92FF0E55SBS2008mvhansen_"
MIME-Version: 1.0

mvh

Michael Hansen
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
25. januar 2010 - 20:59 #1
du er listet ved nogle SPAM huse

enten har du dynamisk IP, eller der er ikke Reverse DNS på din IP 188.228.36.64, eller du høvler spam ud.
Måske har du haft en inficeret på på nettet der sendte mail ud, eller et åben relay på din mail server.

Jeg har været ude for at min IP var listet som dynamisk, selv om den var fast
Avatar billede benzboy Nybegynder
25. januar 2010 - 22:43 #2
jonah.hex har ret. Du er røget på een eller flere spamlister. Jeg har oplevet det flere steder og det er på det nærmeste umuligt at blive fjernet fra de lister igen. Få en forklaring på hvorfor man er havnet på dem lader sig slet ikke gøre. Løsningen er at oprette en Send Connector så du, i stedet for at sende mails direkte til den enkelte modtager, sender igennem din isp`s server. Det kunne være smtp.cybercity.dk, smtp.tdc.dk, etc alt efter hvilken udbyder du bruger.
Avatar billede riversen Nybegynder
26. januar 2010 - 06:22 #3
benzboy: det er da nemt nok at komme af listen hos spamhaus.org hvis man bare gør som de skriver, hvilket også er alm. sund fornuft.
Avatar billede benzboy Nybegynder
26. januar 2010 - 09:55 #4
Nu kan jeg så desværre ikke huske om det var spamhouse der var problemet sidste gang. Det drejede sig om en sbs2003 hos et lille firma i Nordjylland og de blev rådet af deres udbyder til at bruge Send Connector løsningen da ikke engang de som udbyder kunne være sikker på at de spamlistehostere reagerede på deres henvendelser og gjorde noget ved det. Men selvfølgelig har du ret, riversen. Forsøget skal da gøres.
Avatar billede riversen Nybegynder
26. januar 2010 - 12:06 #5
spamlist udbyderne er kun interesserede i at deres list er så korrekte som muligt, da man ellers ikke vil benytte dem. Hos spamhaus skriver de, at man skal sikre sig man ikke udsender spam og kommer med forskellige løsningsforslag og man kan uden videre submitte en request om at blive fjernet hvilket sker i løbet af meget kort tid (timer). De skriver selvfølgeilg også, at hvis du så fortsætter med at spamme vil du bliver tilføjet igen og det vil blive sværere og sværere at komme af listen igen, da du fremstår som useriøs, hvilket også er fair nok. Jeg har gjort det indtil flere gange uden problemer.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
26. januar 2010 - 12:38 #6
#5
jeg tilslutter mig
Har heller ikke haft problemer med at blive "white listet" igen

Men det er også vigtig at får styr på sin spf record og reverse dns
Avatar billede mvhansen Nybegynder
26. januar 2010 - 14:32 #7
Hej alle
det var http://www.spamhaus.org/
Jeg blev reg. så virker det.

jonah.hex kan du ikke smide et svar

mvh

Michael
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
26. januar 2010 - 14:45 #8
Behold du bare dem

men du skal også have oprettet en Reverse DNS og en SPF, det mangler du. Hvis ikke vil du bare få andre problemer med at sende til forskellige mail servere der bruger reverse DNS
Avatar billede riversen Nybegynder
26. januar 2010 - 18:51 #9
#7: Det var godt. Det kan også være en rigtig god ide at blokerer for port 25 mod internettet fra alle interne ip'er udover din mailserver. På den måde kan en inficeret pc ikke umiddelbart sende ud af huset.
Avatar billede riversen Nybegynder
26. januar 2010 - 18:52 #10
*pånær din mailserver ;)
Avatar billede mvhansen Nybegynder
29. januar 2010 - 22:45 #11
lukker
Avatar billede riversen Nybegynder
30. januar 2010 - 06:45 #12
jamen det var da så lidt.
Avatar billede mvhansen Nybegynder
30. januar 2010 - 13:50 #13
Hej
Jeg glemte hvis at takke for hjælpen.
mange tak for hjælpen til alle.

mvh
michael