Avatar billede fanoe Nybegynder
26. januar 2010 - 10:30 Der er 1 løsning

Felt opdatering virker i breakmode, men ikke i realtime.

Hejsa,

Håber virkeligt at der er nogle der kan gennemskue mit lille problem..

Jeg sidder og programmerer i Access/VBA og har i et fakturamodul, ændret lidt, således at min faktura-subform (som tidligere bare var en underformular) nu kaldes via subform-control - derved får jeg mulighed for på bestemte tidspunkter at skifte min varelinje-subform ud med en "valg-subform".. nok om det - det virker..

Problemet består i at jeg har en subtotal på subformen - denne subtotal blev tidligere hentet over i et felt dvs feltet var lig med "=[forms]![fakturaunderform]![UnderSubTotal]" så langt så godt. Det virker ikke længere, så jeg har sat feltet til at være ubundet og har i kode indsat følgende kode: "Me.Subtotal = [Forms]![Faktura]![Subform].[Form]![UnderSubTotal]" som udgangspunkt burde det virke...

Men.... Hvis jeg bare kører igennem så ændres mit felt ikke, hvis jeg derimod kører i breakmode (altså har indsat break før beregningslinjen) så opdateres feltet fint!

Jeg har følgende stump kode stående - og alle requery's er for at se om det skulle hjælpe (hvilket det desværre ikke gør)

KODE:
    [Forms]![Faktura]![Subform].[Form]![UnderSubTotal].Requery
    Me.Subtotal.Requery
    Me.Subtotal = [Forms]![Faktura]![Subform].[Form]![UnderSubTotal] + [Fragt] + [Gebyr]
    Me.Subtotal.Requery
KODE-Slut..

Det er i ovenstående at det går galt. allerede...

Kode-test:
    test = [Forms]![Faktura]![Subform].[Form]![UnderSubTotal]
    Me.Subtotal = test + [Fragt] + [Gebyr]
KODE-Slut..

Prøvede lige uden requery's samme resultat og ovenstående test (hvor jeg lader en variabel blive = resultatet af et felt på underformen) Virker i break - men ikke i realtid..

Hjææælp - please.. :)
Avatar billede fanoe Nybegynder
27. januar 2010 - 12:34 #1
Jeg fandt en anden løsning, som iøvrigt ikke gør det sammen, men giver det samme resultat..

spm lukkes..