Avatar billede linksys Nybegynder
27. januar 2010 - 20:48 Der er 21 kommentarer

Lås på kabinet

Hej,

Er der nogle som kender til et system som kan låse en stationær fast hvis ikke der findes en kensington slot?
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. januar 2010 - 20:52 #1
Avatar billede Gamlingen Nybegynder
27. januar 2010 - 21:01 #2
Effektiv tyverisikring ? Det tror jeg ikke på. Tip skrivebordet
og træd kraftigt på computeren, for neden, og det hele skilles ad.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. januar 2010 - 21:17 #3
Gamlingen, det kan jeg så garantere dig at det IKKE gør.
Jeg har selv stået med produktet i hånden fremstillet af 5 mm flad jern og en lås med rullende cylinder, hvilket betyder at den er meget svær at save over.
Avatar billede Gamlingen Nybegynder
27. januar 2010 - 21:26 #4
Jo det tror jeg på, men det svage led er skruerne i skrivebordet.
Avatar billede linksys Nybegynder
27. januar 2010 - 21:36 #5
Effektiv tyverisikring, well du låser vel også døren? Er udelukkende hvis forsikringsselskabet synes det er bedst der er lås på :-)

Ja det ligner noget knald... Skal bruge et eller andet som ikke skal skrues i bordet! Noget wire lignende... Man kunne selvfølgelig lave noget custom-made
Avatar billede Gamlingen Nybegynder
27. januar 2010 - 21:49 #6
Du kan bolte computeren til gulvet, indefra direkte gennem bunden.
F.eks med umbraco bolte. Det tager en meget lang tid, at få dem
skruet op. Problemet er så, at det ikke forhindrer tyveri af
hardwaren. Så jeg tvivler på, at det er realistisk at gardere sig
på den måde. Det bedste, er en god lås på døren - og eventuelt en
plade på indersiden af døren. Er det gjort, så dægger tyveriforsikringen.
Avatar billede linksys Nybegynder
27. januar 2010 - 21:59 #7
Yes jeg er ikke så bange for at have den stående hjemme :-) Men har brug for at skulle have den ud af huset i perioder, hvor andre medstuderende kan hapse den!
Avatar billede Gamlingen Nybegynder
27. januar 2010 - 22:08 #8
Det kan du kun forhindre ved at låse den inde i et specielt skab.
En tyv vil bare tage computeren med lås og kabel med sig, for senere, at åbne kabinettet og ribbe det for alt hardware.
Men du kan sætte en harddisk-skuffe i, så du kan fjerne HDD og
eventuelt tage den med dig, så du i det mindste ikke mister dine data.
Avatar billede linksys Nybegynder
27. januar 2010 - 22:30 #9
Nu siger du godt nok at se kan tage det med sig... meen hvis det kan gøre lidt mere besværligt så gør det sku' ikke noget.... plus at skidtet nok skal veje på den forkerte side af 20kg, så er det vel heller ikke sjovere at slæbe på :-P
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. januar 2010 - 22:39 #10
#4 nej. Sparker du kabinettet af bordet, er det STADIG sikret.
Avatar billede Gamlingen Nybegynder
27. januar 2010 - 22:52 #12
Ud fra billedet vejer rammen vel ikke mere end et par kilo?
Det er da nemt at rende med. Og så kan skurken derhjemme save
computeren fri, i ro og mag. Det er selvfølgelig, trods alt, mere
besværlig for skurken, men det er da en stakket glæde for den bestjålne.
Avatar billede Gamlingen Nybegynder
27. januar 2010 - 22:57 #13
Jeg tror desværre, at den slags er til større glæde for forhandleren, end for køberen. Computeren er jo bare en blikkasse,
man kan altid komme ind til det dyre hardware.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. januar 2010 - 22:59 #14
RAMMEN VEJER 8  KILO
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. januar 2010 - 23:02 #15
Tro mig... Den er ikke så nem at rende med som du tror.
Desuden så er der ikke mange tyve som har overblik nok over situationen, til at de har tid til at stå og sparke på en pc (som kunne være udstyret med chocksensor) + have lyst til at larme mens de stjæler.

Du giver dem for meget "credit" :)
Avatar billede Gamlingen Nybegynder
27. januar 2010 - 23:11 #16
De har jo værktøj med som f.eks et koben. Så det er ikke noget
problem. Derimod vil det være en god ide med en chocksensor, som
du skriver. Det vil jo gøre det hele mere effektivt.
Men det bliver det jo dyre af.
Bjørnen Pris 795,- kr. excl. moms og fragt + chocksensor.
Og i linksys tilfælde, skal det hele kunne transporteres.
Avatar billede linksys Nybegynder
28. januar 2010 - 09:25 #17
Ahh flot jeg havde ikke set at man kunne få sådan en tingest at lime på :-) Og så evt den her på;

http://www.indbosikring.dk/index.php/PC-Tyverisikring/Safe-nsound%C2%AE-PC-tyverialarm/
Avatar billede Gamlingen Nybegynder
28. januar 2010 - 12:41 #18
Ja den der Safe'nsound® PC-tyverialarm virker interessant.
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. januar 2010 - 19:20 #19
Jeg har haft nogle billeder liggende af en tyv der forsøgte at bryde en "Bjørn" op. Det var ikke et flot syn, men han fik intet ud af det. Tyven blev fanget på fersk gerning, og der var brugt boltsaks, koben og sav.

Det siger lidt om holdbarheden.
Avatar billede Gamlingen Nybegynder
28. januar 2010 - 20:31 #20
De billeder er vel leveret af firmaet bag Bjørnen:)
Den tyv - hvis det da ikke er ren fiktion - var et fjols.
Han skulle gå efter skruerne i skrivebordet. Hvor lang sidder
de oppe i bordpladen? I et godt gammeldags skrivebord 23mm?. eller
et moderne computerbord i lamineret spånplade 18mm?. Det holder ikke.
Og spånplade, som de fleste computerborde er lavet af, er et porøst
materiale, som ikke holder til ret meget. Så holdbart, nix.
Avatar billede Gamlingen Nybegynder
08. februar 2010 - 23:57 #21
Mon spørger har låst sig selv ude?