Avatar billede fcand Nybegynder
28. januar 2010 - 11:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med gennemsigtig flash, foran menupunkter.

Hey hey.

Ved ikke helt om det er det korrekte sted at poste mit problem og om det overhovedet er til at løse, men "here goes":

Jeg har lavet en hjemmeside med et lille billedgalleri. Dette galleri har jeg valgt at lave i flash. Det fungerer sådan at jeg har lavet en gennemsigtig flashfil hvor jeg har samlet mine thumbs i midten, og når man så klikker på en af disse thums, så vises billedet stort, så det fylder det meste af denne gennemsigtige flashfil.

Mit problem er så, at jeg har nogle menupunkter på denne hjemmeside, som bliver dækket af flashfilen, da flashfilen skal have det højeste z-index, for at ligge foran alt andet. Dette gør at jeg sagtens kan se mine menupunkter da flashfilen er gennemsigtig, men jeg kan ikke trykke på dem. Dette gør sig gældende i både Firefox og Safari. Dog kan IE godt finde ud af at lade mig klikke på menupunkterne bag flash'en.

Håber det er til at forstå og at der er en som kan hjælpe!

//afc
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
29. januar 2010 - 09:27 #1
Vil du gerne have man skal kunne klikke på knapperne?

Er du villig til at ændre lidt, for at få en alternativ løsning?
Avatar billede fcand Nybegynder
29. januar 2010 - 09:35 #2
Det skal være en løsning der virker i alle browsere, og helst ikke et eller andet fumlet hack, med tomme div'er ovenpå som man kan klikke på istedet, da mine menupunkter har mouseover farveskift.

Men ellers er jeg da interesseret i en løsning :)
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
29. januar 2010 - 10:21 #3
Må jeg se et link, så jeg kan se hvad det går ud på?

Mit forslag var at flytte din flash en smule ned vha CSS.
Avatar billede fcand Nybegynder
11. februar 2010 - 15:27 #4
Hey!

Er ked af jeg ikke har fået svaret, men valgte at gå med den løsning der hed at lave mine menupunkter i flash.

Siden kan du se på: www.cocoigor.dk

Det var under punktet Fotos at jeg ville have brugt det. Men det er ikke aktuelt mere. Ellers tak :)