Avatar billede hkb-x Nybegynder
31. januar 2010 - 15:09 Der er 2 kommentarer

klienter glemmer password til print server

Jeg har netop opsat en kontorserver til også at være printserver. Problemet er at der skal være begrænset adgang til serveren så den er beskyttet med password.

Mit problem er nu at alle windowsklienter glemmer dette password hver gang man genstarter så man skal installere dem igen eller på anden måde manuelt oprette forbindelse til serveren. Også selvom man hakker af i feltet "husk password".

Så hvordan får man klienterne til at huske serverens password så de kan printe smertefrit?
Avatar billede riversen Nybegynder
31. januar 2010 - 18:00 #1
hvis du har en windows server så sæt den op som domain controller og meld pc'erne ind i domænet.
Avatar billede karser Nybegynder
01. februar 2010 - 08:25 #2
...eller opret de lokale brugere på serveren med samme brugernavne og passwords...

/K