Avatar billede dizox Nybegynder
04. februar 2010 - 17:01 Der er 10 kommentarer

Bios update men hvordan ?

Hej eksperter mangler lidt hjælp skal have updateret min bios.
min bundkort er et Asus P5KPL/1600
Avatar billede patrick14 Nybegynder
04. februar 2010 - 17:09 #1
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. februar 2010 - 18:05 #2
Hvorfor skal du have opdateret din BIOS. Det er ikke noget man rør ved, hvis man ikke ved hvad man gør og det er højst nødvendigt.
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2010 - 08:01 #3
jo i asus er det noget man skal ofte da de jo laver mange af dem.

http://www.asus.dk/product.aspx?P_ID=cdTU6DnRnZWCYVhR

det kan man gøre på flere måder
hent den sidste nye bios og udpak den på drev c
genstart og gå i bios og opdater den den vej

lav en diskette med systemfiler på + bios
boot op på pc med din win i og gå til commando promt og den vej

du kan bruge den software der følger med bundkortetes cd og lade den gøre det for dig

det ser ikke ud til der er lavet nogle nye ENDNU.
kontakt asus for et krav om en funktionel bios opdatering.

m.v.h
Avatar billede michael_stim Ekspert
05. februar 2010 - 09:07 #4
Bare fordi de laver flere, er det ikke ensbetydende med at de skal opgraderes. Har selv haft flere Asus maskiner/bundkort, men kun én har jeg været tvunget til at opgradere.
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2010 - 09:31 #5
hvis du vil have alle funktionaliteter er man jo nød til det.
hvis den man har ikke kører optimalt er der jo ingen vej uden om - den styrer alt hardware

i min er der en mulighed for at starte hurtigt op og gå i email og messinger og hvad ved jeg så den behøver man jo ikke opdatere hvis den er ligegyldig.

asus bios er crashfrie men skulle det alligevel gå galt ligger der en grundbios på dvd der fulgte med bundkortet - den er skjult. kan være de har lavet det om - har ikke tjekket.

asus laver rimelig gode kort og som regel er der små bugs i deres bios men de er hurtige til at rette dem

man kan ikke forvente at alle kan gennemskue hvad og hvilken opdatering man skal gennemføre men for mig er det et must

skulle den gå død efter en opdat. kan man fjerne batteriet et par minutter og starte den op  - det har jeg prøvet så ingen panik

sådan er der så meget
Avatar billede Jensen DK Novice
07. februar 2010 - 06:59 #6
Hvis der ikke er fejl i bios så opdaterer man normalt ikke, det kan lave mange ulykker at rører ved bios.
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2010 - 08:47 #7
det er fint med en advarsel om bios opdatering men så er det heller ikke værre - der er vel en årsag til folk spørger om det.
det er jo som sådan det man skal forholde sig til og ikke om man selv syntes noget i en anden retning

jeg har endnu ikke bommet et asus kort

på asus kort kan du gøre det på 4 forskellige måder.

jeg har endnu ikke haft et asus kort uden at det skulle opdateres og jeg har lavet mange af dem også på jobbet

et kort der var en katastrofe hed noget i retning af ECSk7a eller noget lignende - de skulle have været sagsøgt for det værste skidt på markedet. det var et rystende dårligt kort.
Avatar billede ksoren2 Nybegynder
11. februar 2010 - 20:38 #8
Det skal lige siges, at får man lavet helt ged i den, så hjælper det hverken at fjerne batteriet eller at man har en cd med et bios-image på.

Dem der leverer bundkort med dual-bios er lidt mere sikret.
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2010 - 08:22 #9
nu er i 3 der sidder med kolde fødder p.gra en bios opdatering
ingen af jer er kommet med andet end gøre manden bange

en bios opdatering er der vel ingen der i tvivl om er på eget ansvar sådan har det altid været

og nej søren der er ikke altid rigtigt fordi du kan lægge den henover igen - du kan også schocke en bios men det vil jeg ikke komme ind på for det er sidste chance
Avatar billede ksoren2 Nybegynder
12. februar 2010 - 13:51 #10
Asus har crashfree, og ja, hvis du ikke har ødelagt den funktion, så kan du komme dig efter en fejloperation. Men selv den del kan ødelægges, og så får du ikke liv i den igen.

Jeg har ikke kolde fødder. Jeg siger det bare som det er.