Avatar billede fcand Nybegynder
11. februar 2010 - 15:31 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Coco Chanel & Igor Stravinsky

Hey!

Jeg ønsker en  vurdering af denne side: www.cocoigor.dk

Jeg har lavet den for Camera Film. Siden er i luften eftersom filmen har premiere i dag, så der vil ikke blive ændret på den, men derfor er jeg stadig interesseret i feedback, meninger og holdninger til en anden god gang :)

//afc
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2010 - 15:41 #1
hvad med vurdering af gamle spørgsmål

http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/fcand
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2010 - 15:50 #2
Meget fin og stilren side, dog er foto siden ikke god i Safari, den ligger sig ud over rammen så at sige.
Så det vil jeg ændre selvom siden er online.

Jeg synes siden er rigtig fin, men hvorfor skifter billedet i højre øverste hjørne kun når man vælger coco eller igor i bunden og alle de andre steder er det billedet af både coco og igor?
Det virker også lidt tosset at have en mini menu under siden og ellers er det andet i toppen.

Siden er ellers fin og nem at overskue, den passer rigtig fint ind i "designet" af filmen, hvis man kan kalde det det.
Avatar billede fcand Nybegynder
11. februar 2010 - 15:50 #3
treatmenice >> Hvor vil du hen med den kommentar?
Avatar billede fcand Nybegynder
11. februar 2010 - 15:55 #4
spacemaninc >> Tak for din kommentar. Angående foto siden, så er det nu også meningen at den skal gå ud over rammerne (som om billederne svæver foran resten af designet. Men det kunne måske have set bedre ud hvis resten af designet fadede lidt ud når et billede blev vist.

Jah, ved godt at Coco og Igor menupunkterne er lidt skævt placeret, men synes ikke selv det gør så meget. Ellers tænker jeg at topmenuen ville blive for "proppet". Men kan godt se hvor du vil hen! :)
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2010 - 21:23 #5
Hej Fcand

Hvordan kan det være, at der ikke er hover-effekt i menuen, når man er på "Fotos"-siden?

Jeg er enig med Spacemaninc i, at de to ensomme menupunkter under billedrammen er noget malplacerede. For det første mangler de måske en helt simpel tekst ved siden af, der siger "Hovedpersoner: " eller noget lignende, og for det andet, så er hovedpersonerne nok noget af det mere vigtige, som bør fremhæves. Jeg ville have forestillet mig disse to links over rammen - måske over menupunkterne, da det er dette, besøgere højst sandsynligt vil læse mere om.

Din side er heller ikke helt SEO-venlig, da noget vitalt tekst - overskrifter, fangende introtekster osv. - er placeret på siden som billeder.
Især den øverste bjælke, der starter med "Camera Film præsenterer" springer mig i øjnene, for man kan hverken markere det som tekst eller klikke på det som links, selvom det ligner links. Faktisk forvirrer dette i starten, så man ikke med det samme kan finde sin menu.

Designet er dog flot. Det er holdt i filmens egen stil stemningsmæssigt, og det er rigtig flot gjort. Det kan være meget svært at ramme så præcist i sit design, og at få indhold og design til at matche er jo essentielt. Flotte veltilpassede billeder - hele siden ser meget professionel ud.
Ros for det.

Problemer i forskellige browsere kan du selv få et mindre indblik i her: www.browsershots.org
I tilfælde af, at du ikke selv vil installere den pågældende browser og se efter.

  // Steeven
Avatar billede fcand Nybegynder
11. februar 2010 - 21:54 #6
Steeven >> Tak for kommentaren. Nej det er ikke optimalt at tekst bliver placeret i billeder, men er vigtigere at stilen fra filmen og det internationale artwork passer overens med hjemmesiden, så det var vigtigt at bruge den font som jeg har brugt, og det er ikke en af dem som alle folk har installeret som standard.
Siden bruges hovedsageligt i markedsførings henseende så det er ikke essentielt at den ligger i top 3 på google.

Den manglende hover effekt under fotos er jeg godt klar over, har ikke fået ordnet det endnu, men regner med at få det gjort i morgen. Det er fordi menupunkterne under fotos er i flash og på de andre sider er det rollover images.

Jeg kender godt browsershots siden, den er rigtig god. Jeg har selv safari, firefox og opera installeret og IE på en anden computer. Min erfaring er at virker siden i disse browsere, så virker den i de fleste andre og der er ikke så mange der benytter andre end disse.
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2010 - 22:16 #7
Ok. Nej, SEO og Google er jo ligegyldig i visse tilfælde.

Til næste gang (hvilket du også beder om), så kig på validering, flash-links-uhensigtsmæssigheder og det omtalte billede/tekst-problem. Men du kender sikkert til det hele.

Og mht. til browser'ene, så har du nok ret. Lidt statistik:
http://w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp

Det kan altid diskuteres, hvor brugbar en bestemt statistik er. Og det samme gælder erfaringer - måske ensidige. Men måske skulle du også overveje Google Crome...? Ellers er det jo bare med at se på serverens egen statistik og se efter hvilken browser, der besøger din side oftest.

En sidste kommentar til forbedring af din side:
Du kunne godt bruge et formular-validerings-script på "Konkurrence"-siden. Jeg har netop afsendt et ikke-udfyldt svar, og det gik umiddelbart rent igennem.

  // Steeven
Avatar billede fcand Nybegynder
11. februar 2010 - 22:36 #8
Steeven >> Så vidt jeg ved så afkoder Chrome og Safari på samme måde, men har dog også chrome, glemte blot at nævne den før.

Nu er det ikke mig selv der har skrevet php koden til konkurrence formularen, men du har måske ret i at den går igennem selvom man ikke har udfyldt felterne. Som hovedregel sender den kun den rigtige kombination af svar videre til en email, alt andet bliver ignoreret. Men det kan selvfølgelig være et problem hvis man "glemmer" at udfylde sit navn og adresse selvom man har svaret rigtig! Det må jeg lige få tjekket op på!
Avatar billede fcand Nybegynder
03. marts 2010 - 14:35 #9
steeven >> hvis du også vil have del i point'ene så smid et svar :)
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2010 - 16:06 #10
Ok.

  // Steeven
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2010 - 16:06 #11
Og igen...