Avatar billede cozey Nybegynder
12. februar 2010 - 09:31 Der er 6 kommentarer

hvordan kan jeg modtage store filer?

Hej Eksperter.

Jeg står i forbindelse med vores hjemmeside og skal modtage meget store filer til tryk! Størrelsen er knapt 2 kvm. i en opløsning der hedder 600 DPI. Jeg aner ikke hvor meget disse filer vil fylde, nogen bud?

Men mit spørgsmål er nu, hvordan modtager jeg disse filer hvis det skal fungere online? Mailen på vores webhotel kan max modtage 20 MB.

Kan man godt lave upload direkte til serveren (via PHP) som kan uploade så store filer?

Jeg ser frem til at høre fra jer og på forhånd tak.

MVH

Daniel
12. februar 2010 - 09:35 #1
Du kan bruge en gratis tjeneste som denne:
http://www.yousendit.com/

Altervativt kan du lave din egen FTP-server, hvor afsenderen kan uploade filerne.
Avatar billede justrace Novice
12. februar 2010 - 09:35 #2
Sæt ftp op på hotellet. Det er nok det letteste.

Men ja, det kan sagtens lede sig gøre i php.
Avatar billede cozey Nybegynder
12. februar 2010 - 09:40 #3
Tak for de hurtige svar.

Vi har webhotel hos web10.

Kan jeg godt sætte en FTP-server op gennem dette?

Og er der evt. et steed jeg kan læse om hvordan dette gøres?

På forhånd tak.
Avatar billede justrace Novice
12. februar 2010 - 09:46 #4
Det er sikkert allerede gjort, men du mangler nok bare at aktivere det, og sætte bruger/passwd. på.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. februar 2010 - 09:52 #5
Størrelsen af filerne afhænger iøvrigt helt af, hvilket format de kommer i. De fleste formater til udveksling mellem private (PDF, JPG) er jo komprimerede, mens man i professinelle tryksammenhænge bruger nogle helt andre, en gang imellem meget kryptiske formater, som ofte kan fylde flere hundrede megabytes.
Avatar billede cozey Nybegynder
12. februar 2010 - 10:08 #6
Justrace>>>
Jeg synes umiddelbart FTP lyder som den bedste løsning. Ved du hvordan man sætter det op?

Ole_madsen>>>
Ja, de kan fylde meget. Nok bedst at benytte ftp.