Avatar billede MakkerD Nybegynder
16. februar 2010 - 23:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Digital TV signal

Hej Eksperter

Jeg har brug for hjælp til at finde de digitale kanaler på mit nye TV.

Fakta:

Skærm/TV: Samsung P2470HD (indbygget DVB-C/T tuner)

Link: http://www.samsung.com/dk/consumer/computer-peripherals/monitors/monitors-tv-tuner/LS24EMDKU/XE/index.idx?pagetype=prd_detail&tab=spec

Signal: Stofanet pakke 2 via AN-TV (an-tv.dk)

Link: http://www.stofa.dk/showpage.php?mid=380

Jeg har forsøgt at finde de digitale kanaler ved at lave en manuel søgning med disse settings:

Frekvens: 346 MHz
Netværsks-ID: 0 (1 er også prøvet)
Modulation: 64 QAM
Symbol rate: 6900 KS

Samt disse (efter råd fra Stofa)

Frekvens: 171 MHz
Netværsks-ID: 0 (1 er også prøvet)
Modulation: 264 QAM
Symbol rate: 6000 KS

Jeg har købt et nyt antenne kabel som skulle være digitalt godkendt.

Jeg har testet skærmen på en anden lokation hvor den fint kunne finde digitale kanaler, det var dog igenenem dansk kabel TV/ yousee uden digital boks.

Skal i bruge mere info så skyd endelig løs.

Håber der er nogen der kan hjæpe mig lidt på vej.

Hilsen
Jesper
Avatar billede JannikO Praktikant
17. februar 2010 - 00:36 #1
Har du prøvet med antenneforstærker?

Jeg startede med at køre hurtig søgning, hvor den intet fandt og derefter fuld søgning og med en smule tålmodighed fandt den alle kanaler.

Har du kortet direkte i tv'et eller er der en boks ved siden af?
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2010 - 00:52 #2
Hejsa

På Stofa's hjemmeside står følgende:

Når dit fjernsyn er tilsluttet antennestikket, kan kanalsøgningen/opsætningen af de digitale tv-kanaler begynde; se nedenfor.

Fjernsynet skal indstilles ved hjælp af følgende indstillinger:
Frekvens: 346 Mhz
Symbolrate: 6900
QAM: 64
NetværksID: 0

Vil du gerne have adgang til flere digitale tv-kanaler er det nødvendigt at anskaffe en kortlæser og et Zaptor-kort, som forhandles i alle vores butikker, samt tegne abonnement på en digital Zaptor TvPakke.

» Zaptor TvPakker

Kortlæseren og Zaptor-kort sættes direkte ind i fjernsynet.

Her står det i MegaHertz (Mhz) - og på dit tv står det sikkert i kiloHertz (khz). Dette betyder du skal skrive 346000 i stedet for 346 i frekvens. Dette problem har jeg i hvert fald set med et andet samsung-tv. Men et problem er det vel ikke, for der skal bare tre nul'er på...

\Dan
Avatar billede MakkerD Nybegynder
17. februar 2010 - 20:15 #3
#1

Jeg vil prøve med en antenne forstærker. Du er måske inde på noget med det med hurtig søgning. Så vidt jeg kan se er det eneste jeg kan lave er en hurtig søgning.

Jeg bruger hverken kort eller boks, bare signalet direkte via antenne kabelet.

MEH, netop som jeg ville til at poste, ville jeg lige nappe et billede af hvordan min søgning så ud. Jeg satte den igang og så var der saftsusme digitale kanaler...!!! WTF.. Den finder 58 kanaler og når man så efterfølgende vil se kanalerne får jeg besked på der er begrænset eller intet signal.

Mit bud er så at en antenne forstærker vil løse problemet. Jeg takker for indlæget og sender pointene din vej.

#2

Det er helt rigtigt, jeg får også kun lov hvis jeg indtaster 346000.