Avatar billede spolten Nybegynder
19. februar 2010 - 22:05 Der er 11 kommentarer

MOV file i Live movie maker

Hej
Har en laptop med Windows 7 32 bit.
Har live movie maker på den, og så vidt jeg kan læse mig frem til skal man kunne afspille og redigere MOV filer.
http://help.live.com/help.aspx?project=wl_movie_makerv1&market=da-DK
Men jeg får bare et filen frem med et rødt kryds over kan hverken afspille og redigere dem.
Filerne kommer fra mit CANON EOS 500 D kamera, jeg er ikke intereseret i og conventere først hvis det kan udgåes, er der nogen der ved om der er noget galt hos mig eller det skal værer sådan ?
Tak Jacob
Avatar billede Vandreren Novice
19. februar 2010 - 22:54 #1
Er det ikke lidt vel optimistisk at ville afspille og redigere en Apple OuickTime-film i Microsofts videoredigeringsprogram?

Der er i forvejen en hel del video- og audio-formater, Movie Maker ikke kan afspille og redigere.
Avatar billede spolten Nybegynder
19. februar 2010 - 22:58 #2
Optimistisk ? men når nu de selv skriver de nu selv skriver M$ selv skriver de kan http://help.live.com/help.aspx?project=wl_movie_makerv1&market=da-DK
klik på  "Hvilke filtyper kan jeg bruge i Windows Live Movie Maker? " nummer to i venstre side
hvad skal jeg så tro ?

jacob
Avatar billede Vandreren Novice
19. februar 2010 - 23:04 #3
I så fald mangler du jo bare codecs. :)
Avatar billede justrace Novice
19. februar 2010 - 23:05 #4
Har du installeret Quick Time?
Avatar billede spolten Nybegynder
19. februar 2010 - 23:06 #5
OK hvilket mon ? kan sagtens afspille dem i windows media player
Avatar billede spolten Nybegynder
19. februar 2010 - 23:06 #6
#4 ja :-)
Avatar billede Vandreren Novice
19. februar 2010 - 23:10 #7
Jeg tænkte godt, at du kan afspille din mov-film. Det var derfor jeg kaldte det optimistisk, for så bør du have passende codecs (i hvert fald "dec"-delen, dvs. decoder).
Avatar billede spolten Nybegynder
19. februar 2010 - 23:20 #8
#7 okay og hvilket ville det så værer ? det er jo et rent helvede hvis man googler :-)

Er der nogen der har det til og virke med Live movie maker ? eller har et andet gratis alternativ ? (eller billig :-))
Tak
Jacob
Avatar billede justrace Novice
19. februar 2010 - 23:31 #9
Premiere Elements 8 - ca. 700,-
Avatar billede spolten Nybegynder
19. februar 2010 - 23:44 #10
#7 tak for det, har faktisk en prøve version på min pc af den pt, men den lukker ned under redigering, og så er det jo spørgsmålet hvad der så går galt,

Hm
Jacob
Avatar billede justrace Novice
20. februar 2010 - 00:26 #11
Prøv at gå ind på adobe.dk og hent den seneste camera raw, version 5,6 til premiere og læg den ind som der står beskrevet der inde.