Avatar billede silmarillion Juniormester
20. februar 2010 - 11:42 Der er 5 kommentarer

Hjælp til dropdownmenu

Hej Eksperter,

Jeg har en side med billeder, hvor de skal kunne sorteres pr. galleri via en dropdownmenu, hvis der ikke vælges et galleri, skal alle billeder vises.

Jeg kan få det til at virke ved, at sende værdien fra dropdownmenuen til en ny side. Jeg vil gerne have det kan filtrere på samme side, hvordan gør jeg det?

Hvis jeg filtrere ser scriptet sådan ud:

colname_rsbilleder = "-1";
if (isset($_GET['select2'])) {
  $colname_rsbilleder = $_GET['select2'];
}
mysql_select_db($xxx xxx);
$query_rsbilleder = sprintf("SELECT * FROM billeder WHERE galleri = %s", GetSQLValueString($colname_rsbilleder, "text"));
$rsbilleder = mysql_query($query_rsbilleder, $easyconnect) or die(mysql_error());
$row_rsbilleder = mysql_fetch_assoc($rsbilleder);
$totalRows_rsbilleder = mysql_num_rows($rsbilleder);

Hvis jeg ikke filtrere ser det således ud:

mysql_select_db($xxx xxx);
$query_Recordset1 = "SELECT * FROM billeder";
$Recordset1 = mysql_query($query_Recordset1, $easyconnect) or die(mysql_error());
$row_Recordset1 = mysql_fetch_assoc($Recordset1);
$totalRows_Recordset1 = mysql_num_rows($Recordset1);

Jeg har prøvet at kombinere dem på forskellige måder med en "else" statement, men får det ikke til at virke.
Avatar billede showsource Seniormester
20. februar 2010 - 12:03 #1
øhh, er ikke helt med, men

mysql_select_db($xxx xxx);

$query_rsbilleder = "SELECT * FROM billeder";

if (isset($_GET['select2'])) {

$query_rsbilleder = sprintf("SELECT * FROM billeder WHERE galleri = %s", GetSQLValueString($colname_rsbilleder, "text"));

}

$rsbilleder = mysql_query($query_rsbilleder, $easyconnect) or die(mysql_error());
$row_rsbilleder = mysql_fetch_assoc($rsbilleder);
$totalRows_rsbilleder = mysql_num_rows($rsbilleder);
Avatar billede silmarillion Juniormester
20. februar 2010 - 12:30 #2
Hej showsource,

Jeg har prøvet det du skriver, men når jeg vælger et galleri fra dropdownmenuen, vises der ingen billeder...
Avatar billede showsource Seniormester
20. februar 2010 - 12:56 #3
Nu har jeg faktisk aldrig brugt sprintf() ( heller ikke )

Men hvad får du, hvis du bruger echo $query_rsbilleder ?

Og jeg går ud fra at der står
?select2=etellerandet
i din url ?
Avatar billede silmarillion Juniormester
20. februar 2010 - 13:17 #4
Der bliver heller ikke vist nogle billeder hvis jeg bruger echo.

i url står der ?select2=Alive&button3=V%C3%A6lg
Avatar billede showsource Seniormester
20. februar 2010 - 13:36 #5
Nå, med echo tænkte jeg på om værdien fra select2 kom med.

En anden metode:

mysql_select_db($xxx xxx);

$query_rsbilleder = "SELECT * FROM billeder";

if (isset($_GET["select2"])) {

$query_rsbilleder = "SELECT * FROM billeder WHERE galleri = '".mysql_real_escape_string($_GET["select2"])."'";

}

echo $query_rsbilleder;

$rsbilleder = mysql_query($query_rsbilleder, $easyconnect) or die(mysql_error());

Men måske det er noget andet som fejler i din kode ?