Avatar billede imy Nybegynder
22. februar 2010 - 15:43 Der er 4 kommentarer

tekstboks med gemmefunktion

Jeg har lavet en større excelfil med mange fabeblade og mange funktioner, men jeg har brug for en teksboks med gemmefunktion(gemmmeknap), således at indholdet arkiveres på en eller anden måde (gemmes i en faneblad, en anden fil eller noget andet).
Derefter skal tekstboksen være klar tom, så man kan skrive ny tekst.

jeg er ikke helt sikker på om det kan lade sig gøre,, men det ville være meget tjekket hvis det kunne :o)

jeg er også interesseret i at høre hvis i har alternative forslag til hvordan jeg kan lave det smartest.

På forhånd tak
Imy
Avatar billede store-morten Ekspert
22. februar 2010 - 16:47 #1
Har du prøvet 'Formular'?

Hvis du er på et ark og du har overskrifter i række 1.
så prøv at markere celle A1 og vælg 'Data' --> 'Formular'
Avatar billede imy Nybegynder
25. februar 2010 - 10:02 #2
Hvor finder jeg 'formular'? kan ikke finde den under Data!

jeg bruger Excel 2007
Avatar billede store-morten Ekspert
25. februar 2010 - 12:57 #3
Jeg bruger 2003.

Knappen Formular er ikke blevet inkluderet på Office Fluent-brugergrænseflade båndet, men du kan stadig bruge den i Office Excel 2007 ved at føje knappen Formular  til værktøjslinjen Hurtig adgang.

Føje knappen Formular til værktøjslinjen Hurtig adgang
Klik på pilen ud for værktøjslinjen Hurtig adgang, og klik derefter på Flere kommandoer.
Klik på Alle kommandoer i boksen Vælg kommandoer fra.
Vælg knappen Formular på listen , og klik derefter på Tilføj.