Avatar billede unkn0wn Nybegynder
24. februar 2010 - 21:23 Der er 10 kommentarer

Internet går af og på hvert sekund

Problemet har startet og blive mere og mere irriterende, så nu er det nok.
Jeg har en Sony Vaio bærbar pc VGN-FW21M, som er tilsluttet til min trådløse Netgear WGR614 v6 TDC router. Kører Windows Vista Home Premium.
Min internetforbindelse er TDC ASDL 8Mbit/1Mbit. Jeg har tidligere haft problemer med min internetforbindelse, og ved ikke præcist om det er min trådløse Netgear router, eller om det er TDCs fejl.

Af og til, det vil sige, hver 2 minut, begynder mit internet at gå af og på, hvert sekund. Så hvis jeg prøver at åbne f.eks. Google.dk, vil den først efter 20-30 sekunders Opdater siden klikken i enten Mozilla Firefox eller Internet Explorer, med lidt held, indlæse siden.

Da jeg har et natarbejde sidder jeg derfor på nettet langt ud på natten, og har op til flere gange kommet ud for at mit Motorola kabel modem har tabt forbindelse, 2½ timer før jeg tager på arbejde, fra 01:00 - 03:30, hvilket jeg finder uacceptabelt.

Har tænkt på at enten opgradere min trådløse router; købe en ny trådløs router; eller få en ny internet forbindelses operatør. Jeg har tidligere fået en af TDCs teknikere til at se på mit internet problem, men han sagde at der overhovedet ikke var nogle problemer.

Så hvis der er nogen som kunne fortælle mig hvad der ville være bedst at gøre i denne situation.
Jeg kan opgradere min Netgear routers firmware.
Jeg kan købe en ny trådløs router og risikere at den laver det samme problem som min Netgear router.
Eller jeg kan skifte internet operatør og komme til at vente måske uger før jeg får en ny internet forbindelse (det vil jeg helst undgå).

Nogle forslag?

På forhånd tak
Avatar billede anders-j Nybegynder
24. februar 2010 - 21:42 #1
Prøv at sæt den til routeren med det kablede net stik, hvis det er muligt.

Se om samme problem opstår.

Umiddelbart kunne det lyde som router problem, men igen, computere har engang imellem sine egne ideer til hvordan tingene skal gå.. :)

Meld tilbage når du har testet med kablet net.
Avatar billede madiedk Nybegynder
24. februar 2010 - 21:51 #2
Det kan være en række ting, men umiddelbart lyder det somom at din kobberlinie ikke kan trække 8 mbit. Det var ofte et problem da jeg arbejde som it-supporter for cybercity. Løsning var at sætte hastigheden lidt ned og så faldt linien ikke ud længere. så ring til din udbyder og bed dem sætte din hastighed ned i en uge og se om det løser problemet
Avatar billede unkn0wn Nybegynder
24. februar 2010 - 22:03 #3
Jeg har hørt for omkring et år siden at den Netgear router som jeg bruger, var blevet taget af markedet og kunne ikke købes mere, da den havde en teknisk fejl. En til to måneder efter at jeg havde købt min Netgear router, fjernede TDC nettop denne router fra deres tilbud, og nu 1-2 år efter er den samme router tilbage.
#1 Jeg vil prøve det om et øjeblik.

#2 Hvis det er problemet, hvordan vil jeg kunne forbedre min kobberlinie? Er det umuligt?
Avatar billede Ksholm Nybegynder
24. februar 2010 - 22:11 #4
hej unkn0wn

Først ville jeg som Anders skrev prøve med kabel og se om du har samme problem der!

Jeg ville også sørger for at havde de nyeste driver på mit trådløse net kort installeret og ¨prøv at slå din bullgard avast norton eller hvad du bruger fra bare i en time. husk ikke at hente noget i den time som du ikke ved hvad er!
Opdater din router til den nyeste firmware!

hvis du stadigvæk har problemer med at du falder af, vil jeg skifte routeren ud med en anden. personlig erfaring siger mig at netgear ikke er det bedste i verden, men det er meget personligt.
Avatar billede unkn0wn Nybegynder
24. februar 2010 - 22:43 #5
Jeg har så nu tilsluttet mit internet via netkablet, og da jeg aktiverede min TDC YouSee internetforbindelse blev jeg glædeligt overrasket. Jeg har åbenbart 12Mbit/1Mbit internet hastighed og ikke 8Mbit/1Mbit, som er de resultater jeg får når jeg er tilsluttet min trådløse Netgear router og bruger testeren fra www.it-borger.dk. Nu når jeg så er tilsluttet med kabel, får jeg 12,82Mbit/1,07Mbit på www.speedtest.com og 6Mbit/1Mbit fra It-borger.dk (fatter ikke hvorfor eller hvordan).

Jeg skal seriøst ha' mig en ny trådløs router!
Avatar billede unkn0wn Nybegynder
24. februar 2010 - 22:45 #6
Og indtil nu har jeg ikke haft nogle problemer med at mit internet går af, det virker perfekt med kabel, det er bare et minus når der er 3 computere i husstanden.
Avatar billede unkn0wn Nybegynder
24. februar 2010 - 22:53 #7
#4 Jeg er klar på alt, vil opdatere firmware på min Netgear router. Hvis det stadig ser ud til at give problemer, er der ingen anden udvej end at købe en ny trådløs router.
Avatar billede unkn0wn Nybegynder
25. februar 2010 - 08:23 #8
Har så tilsluttet min trådløse Netgear router igen, og ved første tilslutning af router skulle jeg aktivere min forbindelse, hvilket jeg gjorde. Nu har jeg så det problem, at hver gang jeg går på Google vil den istedet vise internetforbindelsens aktiverings side. Ny hastigheds test fra www.speedtest.net: fik resultaterne 6,67Mbit/1,06Mbit; det er en MEGET stor forskel, når jeg skulle have hastigheden 12Mbit/1Mbit, som jeg har hvis jeg tilslutter internettet via netkabel.
Hvad kan årsagen være til at min internet hastighed går fra 12,7Mbit/1Mbit til 6,7Mbit/1Mbit??
Lav eventuelt et Svar nu da jeg ved at jeg enten skal skrotte min trådløse Netgear router, eller prøve at rette på min internetforbindelses indstillinger ved hjælp af jeres svar.

Mange tak.
Avatar billede perlesfar Nybegynder
25. februar 2010 - 09:30 #9
har nu haft med mange netgear routere at gøre ( mange af dem kom fra tdc ) og de lavede alle problemer mest med det trådløse net, har haft held et par gange med at udskifte tdc firmwaren på routeren til netgears egen, men har for det meste sat andre routere op, men nu kan jeg se at du har webspeed fra yousee, og du kan få skiftet dit motorola kabelmodem til et netgear modem/router med indbygget trådløs, den kører stabilt bare du ikke skifter navn  og kode på det trådløse net, altså kører med den opsætning den kommer med
Avatar billede unkn0wn Nybegynder
25. februar 2010 - 19:59 #10
#9 Det lyder rigtig godt! Det Motorola kabel modem er flere år gammel og det fylder en del med en router og et modem. Vidste heller ikke at man kunne få en router/modem i én.