Avatar billede mchlbk Praktikant
03. marts 2010 - 23:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

333 MHz ram kører kun 266 MHz?

Ohøj!

Speccy viser, at mine PC2-5300 (333 MHz) DDR2-ram kun kører med 266 MHz, hvilket jo er noget skidt.

Der står også JEDEC #1: 200 MHz, JEDEC #2: 266 MHz og JEDEC #3: 333 MHz, så selvom jeg absolut ikke er en wizard på dette område håber jeg det betyder, at det kan lade sig gøre at få mine ram til at køre hurtigere.

Men hvordan?

(Der er tale om en netbook, som har brug for lidt ekstra kræfter. OS: WinXP SP3)
Avatar billede ksoren2 Nybegynder
04. marts 2010 - 00:02 #1
Det er forskellige profiler, som er indkodet i rammodulet. Det er op til bundkortet at vælge hvilken det vil bruge.

Det kan ændres manuelt, hvis din bios-setup tillader det.
Avatar billede ksoren2 Nybegynder
04. marts 2010 - 00:04 #2
Men om det kører 266 eller 333 er næppe noget du vil mærke.
Avatar billede mchlbk Praktikant
04. marts 2010 - 17:57 #3
Pokkers. Det kan ikke indstilles i bios. Havde håbet der var en snedig måde at gøre det på, måske manuelt på bundkortet eller lignende.

Det overrasker mig, at du ikke mener jeg vil kunne mærke forskel, det troede jeg man kunne?
Avatar billede mchlbk Praktikant
10. marts 2010 - 21:33 #4
Jeg lukker tråden. Vil du have points?
Avatar billede mchlbk Praktikant
11. marts 2010 - 22:08 #5
Lukker.