Avatar billede uglynakedguy Nybegynder
04. marts 2010 - 17:20 Der er 4 kommentarer

kan pludselig ikke logge på hotmail og netbank

hej,
jeg har fået et træls problem: jeg kan pludselig ikke logge på hotmail og netbank!! min kærete kan heller ikke på hendes bærbare. vi kører på det samme trådløse netværk fra yousee. vi kan godt gå på nettet generelt, men når vi skal logge ind på krypterede sider som ovennævnte, står maskinerne bare og tygger på det i nogle minutter, hvorefter man får den klassiske besked "Internet Explorer kan ikke vise websiden. prøv Diagnose af forbindelsesproblemer". min kører xp, og hun kører vista.
hjælp hjælp!!
mvh carsten
Avatar billede mchlbk Praktikant
04. marts 2010 - 21:04 #1
Ja det lyder godt nok sært! Samme problem i Firefox?
Avatar billede uglynakedguy Nybegynder
04. marts 2010 - 23:48 #2
hej! ja, jeg har lige prøvet med firefox, og der får jeg efter et stykke tid denne besked:

Forbindelsen til serveren blev nulstillet, mens siden blev indlæst.

        *  Siden kan være midlertidigt utilgængelig eller travlt optaget. Forsøg igen om et øjeblik.

    *  Hvis du er ude af stand til at indlæse nogen sider overhovedet, undersøg da din computers netværksforbindelse.

    *  Hvis din computer eller dit netværk er beskyttet af en firewall eller proxy, sørg da for at Firefox har tilladelse til at tilgå nettet.

jeg har talt med yousee´s hotline, og de kunne ikke rigtig hjælpe mig. det er fanme mærkeligt. vi kan godt kome på nettet, men bare ikke krypterede sider såsom hotmail og netbank. jeg har også prøvet at deaktivere mit trådløse net, og sætte et kabel fra modemmet til computeren istedet. samme problem. jeg er ved at blive desperat.
Avatar billede mchlbk Praktikant
05. marts 2010 - 19:57 #3
Det kan jeg godt forstå.

Når problemet pludselig opstår på begge computere må problemet findes i routeren eller hos Yousee. Hvis din nabo ikke har samme problem bør problemet ligge i routeren.

Hvis du har adgang til routerens opsætning kan du prøve at fifle med sikkerhedsindstillingerne. Eller måske skal du prøve at resette routeren.
Avatar billede uglynakedguy Nybegynder
06. marts 2010 - 10:59 #4
hej, jeg ved ikke, hvad naboen kan. men min kæreste og jeg kan ikke. det mærkelige er, at når jeg tager kablet direkte fra modemmet, er problemet det samme. altså er det ikke routeren, der er problemet. jeg talte i lang tid igår med yousee, og de sender et nyt modem til mig mandag. forhåbentlig kan det hjælpe. mærkeligt nok kan jeg pludselig være heldig nu, og en enkelt gang imellem godt logge på min hotmail eller netbank. det er totalt mystisk. og nettet kører også meget langsomt fra tid til anden. jeg tror ikke, jeg har virus, da jeg mener at være godt beskyttet med Iolo System Mechanic Professional(købeprogram) og Malwarebytes AntiMalware(købe-). desuden har jeg WPA-beskyttet mit trådløse. jeg har ladet mig fortælle, at det ikke er ret godt(WPA)? hjælper det, hvis jeg også slår MAC-halløjet til? problemet for mit vedkommende, når jeg fifler med routerens indstillinger, er at jeg har før prøvet ikke at kunne komme på nettet pludselig. tragisk!