Avatar billede kim-h Novice
07. marts 2010 - 12:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Dansk stavekontrol forsvundet.

På min datters bærbar, er den danske stavekontrol pludseligt forsvundet. Når hun foretager stavekontrol i et Word dokument, får hun at vide at kontrollen er udført uden at finde nogle stavefejl, uanset hvad der står i teksten.
Hun har installeret Dansk Office 2007.
I sprog opsætningen står sproget til Dansk. Det bliver også vist nederst i dokumentet.
Vælger hun Engelsk og skriver en engelsk tekst, virker stavekontrollen. Men så snart hun vælger Dansk igen er problemet tilbage.
Jeg har prøvet at finde sprog filerne på nettet og lagt dem i den rigtige mappe, hvor de i øvrigt lå i forvejen. Det hjalp heller ikke.
Der er heller ikke nogle flueben hakket af i word indstillingerne, som kan forhindre stavekontrollen.
Jeg håber at nogle kan komme med et tip, så det kan komme til at virke igen. Det er savnet når hun skriver Gymnasie opgaver.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. marts 2010 - 12:56 #1
Kør en reparation via installationen, eller fjern Office og installer det igen.
Husk at tjekke at alle mapper fra Office er slettet inden reinstallation.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. marts 2010 - 12:57 #2
Reparation af Office selvfølgelig
Avatar billede kim-h Novice
09. maj 2011 - 15:23 #3
lukker
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. maj 2011 - 19:13 #4
Hvad var løsningen?