Avatar billede alleslev Nybegynder
07. marts 2010 - 15:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Connect til MySql database med ASP

Hej

Jeg har problem med at få adgang til min Mysql database, jeg bruger følgende connection:

<%
sConnection = "DRIVER={MySQL ODBC 3.51 Driver}; SERVER=mysql7.unoeuro.com; DATABASE=database; UID=brugernavn; PASSWORD=password; OPTION=3"

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

Conn.Open(sConnection)
%>

den giver følgende fejl:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default driver specified

/mysql_connect.asp, line 6

nogle som lige ved hvad der kan være galt??
Avatar billede arne_v Ekspert
07. marts 2010 - 15:35 #1
Er du sikker paa ar UnoEuro stadig koerer med den meget gamle ODBC driver?

Nyere => andet driver navn.
Avatar billede alleslev Nybegynder
07. marts 2010 - 15:40 #2
Er slet ikke sikker på noget som helst - der står bare ikke noget i deres faq omkring mysql hvilken driver de bruger....
Avatar billede keysersoze Guru
07. marts 2010 - 15:49 #3
Avatar billede alleslev Nybegynder
07. marts 2010 - 16:07 #4
Takker for hjælpen:-)
Avatar billede alleslev Nybegynder
07. marts 2010 - 16:22 #5
Kan du evt lige hurtigt svare på hvorfor dette ikke kan lade sig gøre, selvom det er noget helt andet??

If not Right(filnavn, 3) = "pdf" Then
strtypeError = "<font color='ff0000'>Det skal være en PDF fil!</font>"
strerror = strerror & "1"
end if

den giver følgende fejl:

Microsoft VBScript compilation  error '800a0414'

Cannot use parentheses when calling a Sub

/rapport_kartotek3.asp, line 120

Right(filnavn, 3)
-----------------^

vis jeg udskriver den med response..write Right(filnavn, 3) virker det fint,
Avatar billede arne_v Ekspert
07. marts 2010 - 17:09 #6
driver={MySql}

er drivenavn for MySQL ODBC 2.50 - jeg ville overveje at løbe langt vægt fra et web hotel der er så outdated.
Avatar billede alleslev Nybegynder
07. marts 2010 - 17:12 #7
Det fungere nu uporklageligt og kan varmt anbefales, det er wannafind/zitcom der står bag det.....www.unoeuro.dk