Avatar billede kdlarsen Nybegynder
08. marts 2010 - 14:54 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ny SBS 2003 server

Hej.

Jeg har en gl. server der kører SBS2003 standard ed. som efterhånden synger på sidste vers.
Den nye server er købt hjem, også med SBS2003 std. og jeg håbede på at jeg "bare" kunne gøre den nye server til dc i samme domæne og så "snuppe" AD, exchange FSMO roller osv. fra den gl. over på den nye og så demote den gl. for derefter at slukke den til sidst!!!!

MEEEEN, det kan jeg ikke bare, eller???

Er der nogen der har en let løsning til hurtigt at få den nye server op og køre???

Mvh

klarsen
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2010 - 16:09 #1
Det kan godt lade sig gøre men er dog noget omstændigt.
Det nemmeste vil være at oprette et nyt AD og starte forfra, men insisterer du på at det skal gøres på den anden måde kommer jeg gerne og hjælper.
Avatar billede kdlarsen Nybegynder
08. marts 2010 - 17:35 #2
Mu er det ikke min server men et firma jeg hjælper og jeg tror ikke rigtigt at de vil have "fremmede" rendene :-(
Har du ikke nogle lede tråde?
Avatar billede osdata Nybegynder
08. marts 2010 - 18:35 #3
En mulighed er at clone hele installationen fra den gamle server til den nye.

Mvh

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2010 - 18:55 #4
He he.. sommetider betaler det sig at hyre de rigtige konsulenter første gang, så er man fri for senere at have "fremmede" rendene...

Du kan prøve at søge på "SBS forklift process" og se om det giver dig et resultat du kan bruge.
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2010 - 02:53 #5
Du kan hente opskriften her:
http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc747454(WS.10).aspx

By using the guide, you will learn how to install Windows SBS 2003 on a new computer, join the new computer to the existing Microsoft® Active Directory® directory services domain, and then migrate the Windows SBS 2003 settings and data from the old computer to the new computer. If you are migrating to a computer that has Windows SBS 2003 preinstalled by an original equipment manufacturer (OEM), you will be directed to reinstall Windows SBS 2003. You must have the Windows SBS 2003 discs to complete the migration process.

Hent også denne:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=64903D3C-3264-418D-9199-2963A599E268&displaylang=en

The Windows Small Business Server 2003 (Windows SBS) software license terms do not allow sufficient time to complete complex migration tasks. This update extends the amount of time allowed to complete server migration from 7 to 21 days. This software update supports the "join domain" method of migrating Windows SBS 2003 data and settings to new hardware.

:-)
Avatar billede kdlarsen Nybegynder
09. marts 2010 - 10:27 #6
Hej tpo

Tak for svaret. Du får de 200 points da det er det bedste bud på en brugbar løsning.

Og til henrik_svendsen, så skulle du nok finde et andet sted og reklamere for dit firma. Troede faktisk at Eksperten.dk var et sted hvor man hjalp hinanden - GRATIS!!

Over and out!!
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2010 - 10:38 #7
:-)
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2010 - 19:21 #8
;o)