Avatar billede jesper-pedersen Nybegynder
09. marts 2010 - 10:07 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

Indstallere spil på D-drevet....

Hey folk's :D

Efter jeg er skiftet til et øjeblik med XP igen skal jeg så til at indstaller nogle af alle mine spil (LOL, han keder sig). Men der kommer en fejl.
Har splittet den op i 2 partioner (altså en harddisk med 2 partioner:))
Vil så til at indstallere på D drevet fordi der kun er 8gb ledig på C....
Når jeg skal indstallere og vælger at den skal vælge at indstallere på D og siger næste kommer den med at den loader alle filer, fair nok. Men lige efter det siger den, at den åbenbart ikke kan oprette en mappe med spillets indhold og at der skal være noget administrator. Men har kun en konto har og prøvet at køre den som administrator.

Hvad gør jeg forkert? - help me please!

Det er en IDE-harddisk - og kan godt oprette en mappe på D-drevet selv, men spillet vil ikke :S
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2010 - 10:57 #1
mit umidelbare gæt er at dit drev c er fyldt for meget op og derfor kan den ikke bruge temp mappen.

8 gb er måske for lidt til at win xp kan køre så slet noget og så lykkes det sikkert
Avatar billede jesper-pedersen Nybegynder
09. marts 2010 - 11:18 #2
det har jeg faktisk ikke tænkt over, det vil jeg lige prøve at kigge på når jeg kommer hjem.
Avatar billede jesper-pedersen Nybegynder
09. marts 2010 - 16:31 #3
Det vil den ikke, der er nu 31 GB ledig plads på C-drevet
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2010 - 16:37 #4
har du prøvet først at lave en mappe på drev d:\spillets navn

og så køre setup
Avatar billede jesper-pedersen Nybegynder
09. marts 2010 - 16:41 #5
jep
Avatar billede jesper-pedersen Nybegynder
09. marts 2010 - 16:47 #6
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2010 - 16:54 #7
nu må jeg spørge hvor har du det spil liggende - er det på dvd så er der en fejl på den eller dit drev har svært ved at læse den
Avatar billede jesper-pedersen Nybegynder
09. marts 2010 - 16:55 #8
Jeg har spillet til at ligge på en DVD - kan heller ikke indstallere et andet spil. Tror du jeg skal fjerne alt på D-drevet og formater den ?
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2010 - 17:05 #9
det kunne godt blive løsningen - den er låst windows på en eller anden måde.
lav en clean install af xp.
under install så fjern partition c og opret en ny i et huk på samme størrelse fordi det kan xp godt og nu bliver den auto formateret

figur 5 +

http://www.helgec.dk/xp-install.html

m.v.h
Avatar billede jesper-pedersen Nybegynder
09. marts 2010 - 17:07 #10
hmm, så skal jeg jo til at indstallere XP forfra?
Avatar billede jesper-pedersen Nybegynder
09. marts 2010 - 17:12 #11
Kan godt indstallere Winamp på D-drevet :S
Avatar billede jesper-pedersen Nybegynder
09. marts 2010 - 17:15 #12
Og den er igang med indstallation af CMR Dirt - lavede en defragmentering, ser ud til det måske hjalp :D
Avatar billede jesper-pedersen Nybegynder
09. marts 2010 - 18:07 #13
Den vil stadig ikke indstallere de 2 spil - de er begge blevet indstalleret på C-drevet før :S
09. marts 2010 - 18:53 #14
PS: Jeg har oplevet flere programmer/spil som - tilsyneladende - godt kan INSTALERES på et anden drev/path end foreslået C:\Programmer\...
Men den GØR DET SKU' ALLIGEVEL. Sansynligvis pga en 'fejl' hos programørene af spillet!!!!
Avatar billede jesper-pedersen Nybegynder
09. marts 2010 - 19:03 #15
okay. :/ det nitten den ikke vil - hvordan gør den det alligevel ?
Avatar billede jesper-pedersen Nybegynder
10. marts 2010 - 10:10 #16
Det virker med CMR Dirt :S - læste et eller andet spil at nogle spil/programmer ikke ville installeres på andre drev end C-drevet. Kan dette bekræftes ?
10. marts 2010 - 14:09 #17
(Det har jeg også hørt/læst 'noget' om ?)
Avatar billede jesper-pedersen Nybegynder
10. marts 2010 - 15:45 #18
Okay, er det noget du har erfaringer med ?
10. marts 2010 - 20:25 #19
NOPE...
Avatar billede jesper-pedersen Nybegynder
11. marts 2010 - 09:44 #20
ok
Avatar billede jesper-pedersen Nybegynder
11. marts 2010 - 19:19 #21
Lukker bare topic, installere spillene på C-drevet (da jeg har fået slettet lidt og sådan).

Treatmenice vil du være venlig at give et svar. Kan ikke rigtig give dig fuld point, da det ikke desideret hjalp mit problem - men kom med mange gode forslag - vil du gå med til at vi deler pointene?
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2010 - 07:58 #22
ok
Avatar billede jesper-pedersen Nybegynder
12. marts 2010 - 09:39 #23
Godt :D