Avatar billede bjarnebif Praktikant
12. marts 2010 - 09:50 Der er 6 kommentarer

Problemer med en "ZyXel P-660H-D1" fra Telenor

Det sker ca 2-3 gange om ugen at min router (ZyXel P-660H-D1) fra Telenor, går i koma.

Det er måske meget normalt at det sker en gang imellem.

Meeeen at det ALTID sker præcis kl. 01:23 om natten !!!

Jeg har talt med Telenor flere gange om problemet, og endda fået byttet routeren flere gange, men problemet fortsætter.

Telenor siger at fejlen må ligge i min PC eller lignende. Nu har jeg så prøvet med en helt anden PC. Det bliver bare ved.

Er der nogen herinde som har en go' idé til hvad det kan være ??
For jeg er godt ved at være rimeligt træt af det...........
Avatar billede drlotto Nybegynder
12. marts 2010 - 11:25 #1
Prøv at holde øje med om der sker noget i dens log, om der sker det samme hver nat, kl 01:23, om der er en der prøver at hacke din router... ( kender ikke så meget til zyxel )
Avatar billede bjarnebif Praktikant
12. marts 2010 - 11:59 #2
Det prøver jeg.
Jeg har indstillet den til at gemme en log-fil, og samtidig sende den til min e-mail

Så vender jeg tilbage om nogle dage
Avatar billede drlotto Nybegynder
12. marts 2010 - 12:06 #3
Det er bare helt okay...

men da det er Telenor du har, har du os mulighed for at få en anden router, samt du kan få dem til at køre en logging på den os, så du har prof folk til at kigge den efter.
Avatar billede bjarnebif Praktikant
12. marts 2010 - 12:30 #4
Jeg har faktisk fået byttet routeren 3 gange, så det er åbenbart ikke den det er galt med.
Bortset fra det sidder min søn i erhvervs-support afdelingen, og han har undersøgt sagen flere gange, uden at finde ud af hvorfor.
Han mener fejlen ligger hos TeleDanmark, men de vil IKKE høre tale om det....
Avatar billede drlotto Nybegynder
12. marts 2010 - 12:52 #5
Hehe, det er klassisk... Jeg har skiftet fra telenor, til telmore da tdc ikke ville/kunne finde fejlen på min ustabile dsl.

2 dage med telmore og fejlen var rettet...

Syns det er synd at man er nød til at skifte udbyder for at få fejlen rettet, der er ingen tvivl om at telenor prøver at gøre hvad de kan, men tdc, har magten.
Avatar billede bjarnebif Praktikant
12. marts 2010 - 13:31 #6
Ja det har de jo haft altid, selvom det NU er pisseulovligt