Avatar billede badal Nybegynder
15. marts 2010 - 17:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Begynder opgave

Jeg er ny på FreeBSD og har lige et par spørgsmål. Jeg har administrator adgang (su) til en FreeBSD maskine, hvorpå der er installeret appache2, og kører nogle php sites med SSL. Når jeg klikker mig ind på et site så popper der er et vindue frem hvor jeg kan indtaste et brugernavn og password. Der er ikke brugt form athencation. Det er som der er password på nogle mapper.

Mit spørsmål er hvordan kan jeg oprette en bruger der får adgang til websitet med root password? Jeg har svært at se om jeg skal rette i appache configuation filer eller om det er på freebsd at jeg mangler at oprette en bruger.
Avatar billede Syska Mester
17. marts 2010 - 14:26 #1
Det er apache config ...

AuthType
AuthName
AuthFile
AuthGroup

Mest almindelig er at have det i en fil ... men er der mange brugere kan det også laves med SQL ... og der findes også modules til Apache som kan kigge i pam og andre Authentication ting ...

Håber det er svar nok ...
Avatar billede Syska Mester
17. marts 2010 - 14:27 #2
/usr/local/etc/apache22/

et eller andet sted i den mappe ... eller undermappe.

mvh
Avatar billede badal Nybegynder
29. marts 2010 - 15:32 #3
lukker
Avatar billede Syska Mester
29. marts 2010 - 15:36 #4
Virkede min løsning ikke eller ?
Avatar billede badal Nybegynder
30. marts 2010 - 01:29 #5
hmm ikke helt. jeg fandt aldrig præcist ud af hvad der var galt.
Avatar billede Syska Mester
30. marts 2010 - 01:42 #6
Hvordan kan du sige min løsning ikke virkede hvis du aldrig fandt ud af hvad der var/er galt ...

Du kan ikke logge ind med brugere fra /etc/passwd ( med mindre det er sat op sådan, det kan godt ske, men ikke sandsynligt )

Problemet er jo at der er password på de mapper på serveren du tilgår ... som er sat af Apache i den config et sted.

Det er næsten helt sikkert lavet med Auth ... så søg efter "Auth".

Rettigheder står i en fil på systemet ... som er lavet med htpasswd

mvh