Avatar billede moejensen Nybegynder
16. marts 2010 - 11:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Dårlig internet hastighed gennem Linksys Wireless-G Broadband Router (WRT54G2)

Jeg har fået opgraderet min internet hastighed til 40/40mbit, men når jeg tester min hastighed får jeg kun max 30 mbit ned og 25 op. Jeg har snakket med com-x der levere min internet forbindelse, og de bad mig prøve udenom min router. Pludselig havde jeg 43 mbit ned.

Så vidt jeg ved skulle min router være 100mbit, så det undre mig meget at den ikke kan klare 40mbit. Har i en forklaring.

Ps, jeg har lige opgraderet til seneste firmware uden det ændrede noget.
Avatar billede drlotto Nybegynder
16. marts 2010 - 12:19 #1
Ud fra det jeg lige kan læse om din router er det kun en 54mbit.

Men det er jo os over de 40mbit som du har ind af døren.

Grunden til at du ikke kan trække 40mbit over din wifi, kan være mange, bla at du ikke har et fuldstendigt rent signal, fx at der er meget støj,
Dette kan være hvis der er flere der benytter samme kanal som dig.

Der findes os alarm udstyr der faktisk sender et signal ud på 2.4Ghz, dette kan os forstyrre og forringe dit modtagne signal, og derved ikke modtage med den hastighed.

Du skal være meget opmærksom på at der jo kun sendes med 54mbit under de bedst mulige forhold.

Hvis du ikke har beskyttet din router nok, kan der os have været besøg ude fra.

//drlotto
Avatar billede moejensen Nybegynder
16. marts 2010 - 12:24 #2
Det er ikke et problem over WiFi, der er jeg godt klar over jeg ikke kan komme op på 40 mbit. Men når jeg kobler min computer direkte i routeren så får jeg stadig kun den lave forbindelse
Avatar billede drlotto Nybegynder
16. marts 2010 - 12:28 #3
Okay, bare mig der misforstod noget.

Men. ja det kan være et par andre ting der.

Det kan være dine kabler, og den måde de er oplagt på.
Test event med et par andre kabler.
Avatar billede moejensen Nybegynder
15. december 2015 - 20:31 #4
lukkes