Avatar billede sigurd_h Praktikant
16. marts 2010 - 22:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

VGA switch problem!

Hej

Jeg har en VGA switch som jeg ikke kan få til at fungere.

Jeg har 4 VGA ind og 1 ud til en skærm.
Alle fungerer pånær 1, som er fra en PC. Skærmen modtager ikke noget signal, men når jeg smider VGA stikket fra PC'en direkte til skærmen så fungerer den fin.
Jeg tænker derfor på om der er nogen begrænsninger på switchen som jeg skal være opmærksom på?
Jeg har leget med forskellig opløsning og hertz.

Håber at i kan hjælpe.

Sigurd
Avatar billede NT-Jensen Nybegynder
16. marts 2010 - 23:41 #1
Skærmen burde ikke skulle indstilles specielt i forhold til brug af en VGA switch.

Kan du prøve at udspecificere, hvad har du på de 4 VGA inputs og hvad har du på den ene VGA output. Dernæst fortælle præcist hvordan du testede den. Fangede den ikke helt i din beskrivelse...
Avatar billede sigurd_h Praktikant
16. marts 2010 - 23:50 #2
VGA Input:
1. Xbox
2. TV-box
3. PC
4. Ligger bare løs uden noget forbundet

Outputtet går til en computerskærm (Acer V203W).

Jeg har forsøgt at flytte rundt på input. Ændret skærmopløsning på PC'en. Men så længe PC går gennem VGA switchen, så siger skærmen No Signal hver gang jeg skifter over til den.
Men hvis jeg smider PC'en direkte i skærmen, så er der ingen problemer.

Hjalp det?
Avatar billede poko1 Ekspert
16. marts 2010 - 23:57 #3
er du sikker på at den ikke er til en´pc og til 4 skærme?
mener det er ikke ligegyldi hvilken vej signalet går.
http://pinouts.ru/Video/VGA15_pinout.shtml
Avatar billede sigurd_h Praktikant
17. marts 2010 - 00:01 #4
Avatar billede sigurd_h Praktikant
17. marts 2010 - 00:10 #5
Jeg fandt selv en løsning.
Havde en VGA splitter liggende, når jeg kører signalet gennem den så viser skærmen lige så flot signalet.
Tak for jeres tid.