Avatar billede KDF_mac Nybegynder
17. marts 2010 - 12:39 Der er 3 kommentarer

VLC og undertekster

Hej,

Jeg forsøger forgæves at få undertekster på mine film som jeg afspiller i VLC, men det lykkedes ikke så godt for mig.

Jeg har downloaded undertekster i .srt-format og jeg navngiver dem præcis det samme som filmen. Jeg har film i avi, iso og mkv formater som jeg har prøvet det med, men det virker ikke med nogle af formaterne. Så jeg tænker at jeg må gøre noget forkert, eller have forkerte indstillinger.

Når jeg vælger filmen gør jeg det under Advanced Open File, hvor jeg vælger både filmen og undertekstsporet.

Men når jeg skal se filmen, får jeg enten ingen undertekster eller også får jeg en masse store A'er omgivet af en firkant.

Jeg bruger VLC 1.0.5 Goldeneye og OS X.

Håber I kan hjælpe mig,

/KDF
Avatar billede KDF_mac Nybegynder
17. marts 2010 - 12:50 #1
Det skal hertil siges at jeg bruger mac.
Avatar billede NT-Jensen Nybegynder
17. marts 2010 - 13:21 #2
personligt plejer jeg bare at loade filmen normalt. og så trække sub filen ind over vinduet, release og efter et par sekunder popper underteksten frem...
Avatar billede KDF_mac Nybegynder
17. marts 2010 - 13:53 #3
Det virker ikke. Jeg kan få visse af filmene til at virke i QuickTime efter at jeg har downloaded Perian. De film jeg for til at virke i Quicktime virker stadig ikke i VLC