Avatar billede dendrophila Nybegynder
20. marts 2010 - 18:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Netværkskort type?

Hej....

Har lige et spørgsmål, som jeg håber nogen vil hjælpe mig med....

Hvad er forskellen på netværkskort 10/100  & netværkskort 10/100/1000???

Overvejer nemlig at købe en Compaq m. Integreret 10/100BASE-T Ethernet LAN...... Er det godt nok??

På forhånd tak:-)
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2010 - 18:36 #1
det er Mbit ethernet hvis du har en med 10/100 kan den ikke gå højere end til 100. hvis du har 10/1000 el. 100/1000 kan din computer gå fra 10 Mbit til 1Gbit
Avatar billede dendrophila Nybegynder
20. marts 2010 - 19:00 #2
Forstår ikke lige hvad du mener, men er 10/100 nok til en alm. bruger af internettet?
20. marts 2010 - 19:01 #3
... men ikke ensbetydende med at du så får hurtigere INTERNET !!! *S*

Mere hvis du (med LAN kabel) er tilsluttet et LOKAL netværk og tit copy 'store' filer frem og tilbage derimellem. Men modparten/parterne skal selvfølgelig også have 10/100/1000 netværkskort; ingen kæde er stærkere end det svageste led... *S*
Så vil det gå liiiiidt hurtigere...

---

PS: Du skal lige pænt afslutte dine tidligere spørgsmål -> http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/dendrophila
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-4
Avatar billede dendrophila Nybegynder
20. marts 2010 - 19:34 #4
PS: Du skal lige pænt afslutte dine tidligere spørgsmål -> UNDSKYLD, men nu har jeg accepteret svarene.....

Men vil det sige, at hvis man har en internetforbindelse på 12Mbit/4Mbit, at det så er nok med et 10/100 netværk?

Eller vil det sige, at den maksimale overførelses hastighed er på 100Mbit imellem den bærebare computer og routeren??? Kræver selvfølgelig at man har en router, som kan overføre med 100Mbit.

På forhånd tak:-)
20. marts 2010 - 19:52 #5
PS: Du har (stadig) ikke pænt vendt tilbage til dine tidligere spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/spm/893391 (Du har oprettet, men aldrig vendt tilbage selvom flere andre indlæg ?)
http://www.eksperten.dk/spm/888718 (Næsten samme her!)

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-4

---

Så hvis din Router er evt. knudepunkt i dit LOKAL netværk (med flere PC'er på) og den 'kun' har 100Mbit, så har det ingen betydning om PC'en/PC'erne har 10/100 eller 10/100/1000...

Ingen kæde er stærkere end det svageste led... *S*
Avatar billede dendrophila Nybegynder
20. marts 2010 - 20:26 #6
Gider du ikke lige skære det ud i pap for mig?
Avatar billede dendrophila Nybegynder
20. marts 2010 - 20:31 #7
Vil det sige, at det intet har med ens internet hastighed at gøre men derimod hastigheden på ens lokal netværk?
For så er det jo ligegyldigt, da jeg kun vil have en computer. Altså en bærbar men trådløs opkobling.
20. marts 2010 - 20:39 #8
Ingen kæde er stærkere end det svageste led... *S*

Så hvis din INTERNET hastighed er 12Mbit/4Mbit kommer din INTERNET hastigheden jo aldrig højere op selvom du har en PC med 10000000Mbit netkort...

Om en eller anden *.MP3 fil bliver overført fra en PC til en anden PC (via LOKAL netværket) på 2.3 sekunder eller 3.1 sekunder, er vel lige meget. Men selvfølgelig hvis der er tale på >1000 MP3'er på én gang, så er det jo en anden sag... men hvor tit gør man/du det ? *S*
Avatar billede dendrophila Nybegynder
20. marts 2010 - 20:46 #9
Ok.... Tak for svaret:-) Nu forstod jeg det.