Avatar billede sebsogsilje Nybegynder
20. marts 2010 - 21:49 Der er 13 kommentarer

Fjerne dubletter mm i billedmappen

Jeg har lige investeret i en Synology 209-2 NAS server. Dejligt stykke legetøj.

Jeg har nu kopieret, taget backup af alle mine billedmapper. Problemet er at jeg kan se der er "kommet" flere kopiere af mange forskellige mapper over på backup mappen. Det vil tage meget lang tid hvis jeg skal manuel, tjekke, flytte, rename, slette de mange dubletter mm der er havnet fra snart stks pc ´s billed mapper fra de sidste mange år.

Er der nogle gode erfaringer med et program, der kan scanne en hel mappe, og evt slette, sortere, flytte en stor mængde billeder ???
Avatar billede nissen2630 Novice
20. marts 2010 - 21:59 #1
Et godt bud ville være Easy Duplicate Finder som kan DL her:
http://www.pcworld.dk/download/3/1598
Avatar billede sebsogsilje Nybegynder
20. marts 2010 - 22:05 #2
Jeg forsøger lige... ;)
Avatar billede justrace Novice
20. marts 2010 - 22:06 #3
Avatar billede sebsogsilje Nybegynder
20. marts 2010 - 22:11 #4
Dit link kunne ikke tage netværksdrevet. Men klikkede på update.

http://www.easyduplicatefinder.com/
Avatar billede sebsogsilje Nybegynder
20. marts 2010 - 22:27 #5
Jeg forsøger lige med easyduplicatefinder.com hvis ikke den vil, med mindre den skal opgraderes og dermed koster det penge, så forsøger jeg med auslogics.com

på forhånd tak for hjælpen

/Thomas
Avatar billede sebsogsilje Nybegynder
21. marts 2010 - 01:07 #6
Easydub ville kun gi lov i freeware versionen at slette 10 dublikationer.

Forsøger auslogic
Avatar billede justrace Novice
21. marts 2010 - 01:13 #7
Auslogic er et gratis program, så der er ingen restriktioner. Bruger det selv, og fungerer udmærket.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
22. marts 2010 - 08:26 #8
Jeg har selv en Synology og synes - når der først er ryddet op - så er SyncToy (fra Microsoft) rigtigt godt til at synkronisere to drev - eller en pc og et NAS.

På den måde kan jeg både slette i billeder eller lægge nye ind - og så få mine actions spejlet på mit NAS.
Avatar billede justrace Novice
22. marts 2010 - 10:03 #9
Det er reigtigt, og har også brugt det en gang. Men det software jeg bruger til det, laver selv backup samtidig med overførsel fra enten kamera eller kort. :)

Er der ikke noget med at hvis du sletter et sted, så sletter den også det andet efter en sync?
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
22. marts 2010 - 19:45 #10
Jep, det er helt ideen med sync - ellers hober det sig op på serveren ;-)
Avatar billede justrace Novice
22. marts 2010 - 20:07 #11
Fint nok, bare man ved det, så man ikke får slettet noget på sin PC, og man så regner med det ligger på serveren. :)
Avatar billede jbi Nybegynder
27. marts 2010 - 18:26 #12
Kommentar vedr. Synctoy:
Hvis du benytter Synctoy / NAS, så SKAL det være seneste version = 2.1, da denne ikke giver "korruption" problemer. Har selv mistet data fra NAS pga. dette problem, men ver. 2.1 er fejlrettet, og virker kanon. Kan varmt anbefales. Se eksempelvis http://www.mydigitallife.info/2009/11/13/synctoy-2-1-free-download-to-sync-multiple-folder-sets/da/
Avatar billede jgni Nybegynder
01. april 2010 - 00:39 #13
http://www.auslogics.com/en/software/duplicate-file-finder/ ser godt nok ud til at løse mit problem.
Go go!