Avatar billede alex-t Nybegynder
23. marts 2010 - 17:49 Der er 11 kommentarer

Navision C4 programmering

Hello in here!
Er der nogen her der kender en, der stadig er rigtig god til, at programmere indenfor den afdøde Navision C4 ?

Venligst
Alex
Avatar billede supertekst Ekspert
23. marts 2010 - 18:22 #1
Hvad går opgaven ud på?
Avatar billede alex-t Nybegynder
23. marts 2010 - 18:31 #2
Det drejer sig om, at jeg skal have oprettet en såkaldt båndoptagerfunktion.
Funktionen har jeg faktisk allerede i programmet, men nu har jeg brug for en yderligere som er tilsvarende, med eneste forskel at der printes til en anden printer end den nuværende, når jeg vælger en anden ALT+bogstav handling.
Avatar billede supertekst Ekspert
23. marts 2010 - 19:24 #3
Tak - har beskæftiget mig lidt med C/Side for en del år siden - men ovennævnte siger mig ikke umiddelbart noget - men der kunne jo være andre.
Avatar billede alex-t Nybegynder
23. marts 2010 - 19:36 #4
Til dig supertekst og andre der muligvis ikke ved, hvad en båndoptagerfunktion i Navision er:
Så er det kort fortalt når man har brug for, at sammensætte flere handlinger til en enkelt. Som eks. hvis han skal udskrive en faktura på en printer sammen med en pakkeseddel på en anden printer, hvilket normalt kræver flere handlinger og som en sådan båndoptagerfunktion netop kan gøre til en enkelt handling ved at taste ALT+et bogstav.
Avatar billede supertekst Ekspert
23. marts 2010 - 20:44 #5
Ok - svarer til indspilning af makro i Office.
Avatar billede mariaf Juniormester
24. marts 2010 - 20:45 #6
Nej, det svarer ikke til en macro i Office.

Prøv at spørge på webforum for C5. Der sidder nogle, der stadig kan noget C4.

mvh Maria
Avatar billede alex-t Nybegynder
24. marts 2010 - 23:11 #7
Tak Maria, det vil jeg da gøre! Men hvem er webforum for C5 og hvor finder jeg dem?
Avatar billede mariaf Juniormester
27. marts 2010 - 13:50 #8
Prøv at finde dem via www.c5.dk eller din kundeadgang. Det er en nyhedsgruppe på Microsofts sider - microsoft.public.dk.c5
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2010 - 22:17 #9
Ellers ved jeg at Flemming har været med de sidste 15-20 år inden for C.
Jeg vil næsten garanterer at han kan løse opgaven for dig, men det er selvfølgelig et konsulenthus så det er ikke sikkert at det er det du søger.

http://www.itbp.dk
Avatar billede mariaf Juniormester
14. april 2010 - 23:01 #10
C har ikke noget at gøre med C4.
Fandt du web-forum?
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2010 - 18:54 #11
Nej det har du sandelig ret i, jeg regnede med at i godt kunne regne ud at jeg ikke snakkede om C, eller C# eller C+ eller C++ men om Navision / Concorde og at C i denne sammenheng betød Concorde (C5)

Tog åbenbart fejl.