Avatar billede fassosa Nybegynder
24. marts 2010 - 22:59 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

HD3650

hej..
Jeg havde lige støvsuget og brugt vatpinde på min stationær.. men så brugte jeg vatpinde på mit grafikkort.. og nu prøver jeg og tænde min computer.. men mit grafikkort larmer... jeg kan ikke se at den rammer noget men det lyder som om den rammer noget.. har prøvet og skille grafikkortets ventilator af og prøvet at dreje lidt på den og det viser sig at den ikke rammer noget men når jeg sætter computeren i gang så larmer den af helvedes til.. Hvad skal jeg gøre ???

Er det mig der kom til at ødelægge noget.. Jeg købte dette grafikkort ved siden af og det er vidst 4 år siden og computeren er 5 år gammel

Nu er så problemet skal jeg købe samme grafikkort igen eller kan I anbefale noget bedre der kan køre med min processor ??
eller hvad skal jeg gøre ??

Mit system:

PC:
Operativ System Microsoft Windows XP Home Edition
OS Service Pack Service Pack 3
DirectX 4.10.0.3311 (DirectX 10)

Motherboard:
CPU Type Intel Celeron D 335, 2800 MHz (21 x 133)
Motherboard Navn ASRock P4VM8 (3 PCI, 1 AGP, 1 AMR, 2 DDR DIMM, Audio, Video, LAN)
Motherboard Chipset VIA PM800
System Hukommelse 1024 MB (PC3200 DDR SDRAM)
BIOS Type AMI (12/02/04)
Kommunikations Port Kommunikationsport (COM1)
Kommunikations Port ECP-printerport (LPT1)

Grafikkort:
Grafikkort NVIDIA GeForce 6200 (128 MB)
3D Acclerator nVIDIA GeForce 6200 HSI-AGP
Skærm Plug and Play-skærm [NoDB]

Multimedie:
Lydkort VIA AC'97 Enhanced Audio Controller

Lager:
IDE Kontroller VIA Bus Master IDE Controller - 0571
SCSI/RAID Kontroller SCSI/RAID Host Controller
SCSI/RAID Kontroller VIA RAID Controller - 3149
Floppy Drev Diskettedrev
Disk Drev SAMSUNG SP0802N (80 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
Disk Drev Lexmark USB Mass Storage USB Device
Optisk Drev ASUS DRW-1608P (DVD+R9:6x, DVD+RW:16x/8x, DVD-RW:16x/6x, DVD-ROM:16x, CD:40x/24x/40x DVD+RW/DVD-RW)
Optisk Drev PB5650X DZR183Q SCSI CdRom Device
SMART Harddisk Status OK

Partitioner:
C: (NTFS) 76340 MB (44797 MB fri)

Inddata:
Keyboard Standard 101/102-tastatur eller Microsoft Natural PS/2 Keyboard
Mus Logitech HID-compliant Optical Wheel Mouse

Netværk:
Netværks Adapter VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter
Overclock

CPU Egenskaber:
CPU Type Intel Celeron D 335
CPU Alias Prescott-256
CPU step E0 Engineering Sample Nej
CPUID CPU Navn Intel(R) Celeron(R) CPU 2.80GHz CPUID Revision 00000F41h

CPU hastighed:
CPU Hastighed 2799.77 MHz (original: 2800 MHz) CPU multiplier 21.0x
CPU FSB 133.32 MHz (original: 133 MHz)
Hukommelses Bus 166.65 MHz
CPU cache:
L1 Trace Cache 12K Instructions
L1 Data Cache 16 KB
L2 Cache 256 KB (On-Die, ECC, ATC, Full-Speed)

Sensorer

Sen-
sor Egenskaber:
Sensor Type Winbond W83697HF (ISA 290h)
Motherboard Navn ASRock P4V88 / P4VM8

Temperaturer:
Motherboard 49 °C (120 °F)
CPU 79 °C (174 °F)
SAMSUNG SP0802N 38 °C (100 °F)

Køle Ventilator:
CPU 2860 RPM
Spændings Værdier:
CPU Kerne 1.33 V
+3.3 V 3.31 V
+5 V 5.16 V
+12 V 12.01 V
+5 V Standby 5.02 V
Debug Info F FF 3B FF
Debug Info T 49 79 255
Debug Info V 53 00 CF C0 BA FA FF (01)

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=681961

HD3650

Er dette grafikkort godt ?? Kan jeg køre Fm 2010 ?
Avatar billede besle Nybegynder
24. marts 2010 - 23:11 #1
Som jeg kan se det, så vil du ikke være i stand til at køre Football Manager 2010 overhovedet med den maskine, da du har en single core CPU, på 2.8ghz, hvor spillet som minimum skal bruge 3.0ghz.
Du kan selvfølgelig stadig købe grafikkortet, men istedet ville jeg nok foreslå dig at købe en ny computer.
Denne computer kan trække spillet og en del mere, og prisen er ganske glimrende. dog skal du selv samle den:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=323200

Kilder:
http://www.game-debate.com/games/index.php?g_id=770&game=Football%20Manager%202010
Avatar billede fassosa Nybegynder
24. marts 2010 - 23:21 #2
hvad siger du til den her

http://topdata.dk/product.asp?product=6781

med Xtreme Freezer 2

HD3650

Er dette grafikkort godt ??

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=681961
Avatar billede besle Nybegynder
24. marts 2010 - 23:21 #3
Derudover vil jeg sige, at du nok burde tjekke dine kølere, da din Processor har 79 grader celsius i temperatur, hvilket er ret voldsomt.
Avatar billede fassosa Nybegynder
24. marts 2010 - 23:24 #4
tjekke ? altså rense ? med vatpinde og kan man godt lave mit gamle grafikkort sådan den ikke larmer ??
Avatar billede besle Nybegynder
24. marts 2010 - 23:25 #5
Grafikkortet er "outdatet" og hvad mere er, så er det et AGP kort, som yder langtfra ligeså godt som grafikkortet i den computer jeg linkede til.

Computeren du linker til er ganske glimrende, i form af en quad  core og et lidt bedre grafikkort.
Dog hvis du er til overclocking, så burde du købe den ovenstående pakke jeg linkede til, plus den her:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=584608
Som er en Quad Core black edition, hvilket vil sige at den er væsentligt nemmere at overclocke, og som stock er den hurtigere end den fra Topdata.
Avatar billede besle Nybegynder
24. marts 2010 - 23:27 #6
Jah rense den. Nogen folk renser med komprimeret trykluft, som efter sigende skulle være det sikreste, ved dog ikke om du kan reparere dit grafikkort da det lyder som om at det har en beskadigt køler.

Din processor køler kan også renses ved blot at støvsuge den, dog skal du passe på ved at dette kan danne statisk elektricitet, der kan f***e din PC grumt.
Avatar billede fassosa Nybegynder
24. marts 2010 - 23:39 #7
Jeg har lige et spørgsmål..

"Computeren du linker til er ganske glimrende, i form af en quad  core og et lidt bedre grafikkort.
Dog hvis du er til overclocking, så burde du købe den ovenstående pakke jeg linkede til, plus den her:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=584608
Som er en Quad Core black edition, hvilket vil sige at den er væsentligt nemmere at overclocke, og som stock er den hurtigere end den fra Topdata."

Hvad betyder overclocking ? hvad er helt meningen med det ?
Den fra topdata har jeg fast besluttet for at købe, da jeg vil kunne køre spil, men hvorfor bruger den så meget watt (650W) og den du linker til bruger 125 W

hvilken ville du foreslå at jeg skulle købe.. Nu er der jo stor prisforskel:

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=323200

+

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=584608

eller

http://topdata.dk/product.asp?product=6781
+
Xtreme freezer 2
+
Win 7
Avatar billede besle Nybegynder
24. marts 2010 - 23:48 #8
Overclocking er et større emne. Kort sagt, at overclocke din CPU gør den hurtigere.

For at vise det kan jeg tage et eksempel med den CPU jeg linkede til.

Da jeg skrev at den har 3.2 GHZ, betyder det at den yder så meget for hver af de fire kerner den har, eftersom det er en Quad Core.
Det vil så sige den har 3.2*4=12.8ghz(dette er ikke et rigtigt resultat, da mange faktorer spiller ind, men blot for at give et overblik over det) i processor kraft. det er i sig selv en voldsom kraft, men ved overclocking kan du "hæve" processorens kraft til for eksempel 3.6 eller 3.8 GHZ, hvormed du jo så hæver kraften med enten 0.4 eller 0.6 Ghz per kerne  (0.4ghz*4=1.6Ghz eller 0.6ghz*4=2.4Ghz) hvilket jo som du kan se giver en masse ekstra kraft. dog vil jeg ikke råde at give sig i kast med overclocking uden først at have læst en del på emnet, da det kan være en slem ting.
Havde en ven der ville overclocke nogle ram klodser, uden at have læst på det hvorefter at han brændte dem af.

Derudover har den jeg linkede til en 500w strømforsyning.

Valget er sådan set dit, om hvad du vil. Hvis du køber dem jeg linkede til har du næsten en identisk maskine med den fra topdata, på nær grafikkort, og PSU (derudover mærke på RAM)
Avatar billede fassosa Nybegynder
24. marts 2010 - 23:56 #9
hvordan kan det være en slem ting ??
Overclocking gør Cpu hurtigere..
Hvis jeg køber den fra Topdata med Xtreme Freezer hvilket jeg vil gøre i næste uge..
KAn der ske store problemer eller hvad ??
Sådan som brænd ?? eller lign ??
altså jeg skulle bare købe en computer som kan køre spil :) ikke mere :)

Jeg forstår intet af det der kerner etc..
Avatar billede besle Nybegynder
25. marts 2010 - 00:04 #10
Well, hvis du ikke er til noget"hardcore-nørd" noget så køb den fra topdata :D

Overclocking er slemt på grund af at følgende ting kan gå galt:
For høj temperatur
Overbelastning, som får processor/ram/grafikkort til at brænde af
Manglende kompalitet for overclocking.(nogen ting egner sig bare ik
Avatar billede fassosa Nybegynder
25. marts 2010 - 00:12 #11
så der er ikke overclocking i den fra topdata ? Jeg skal nok støvsuge pr. 5. måned..

haha hardcore nørd nej nej, jeg skal bare kunne køre FM 10 og call of duty warfare.. f.eks. og self. surfe på nettet uden problemer..

kan du fortælle mig fordele og ulemper ved topdata
Avatar billede besle Nybegynder
25. marts 2010 - 00:20 #12
Der skal skam nok være overclocking. dog kan Bios være låst hvilket vil sige at det ikke er sikkert at det kan lade sig gøre.

En fordel er garantien, ulempen kan jeg ikke rigtig se, udover at kabinetet nok ikke er det vildeste udseende
Avatar billede fassosa Nybegynder
25. marts 2010 - 00:34 #13
men tror du den kommer til at virke fint?
Avatar billede besle Nybegynder
25. marts 2010 - 08:01 #14
Computeren kommer til at køre virklig godt, og medmindre der er en fejl i systemet kommer det til at holde et par år :D
Derudover er det et af ATI´s nye 5000´s serie grafikkort som understøtter DirectX 11 som ingen af Nvidia´s grafikkort gør, hvilket gør at grafikken på mange måder kan og vil være bedre end på et nvidia kort :)
Avatar billede fassosa Nybegynder
25. marts 2010 - 12:32 #15
Se det er nice at høre :) Ok, jeg tager den computer så.. Jeg har hørt at processoren sparker røv :) hvor mange år taler vi om 6 år ?
Avatar billede besle Nybegynder
25. marts 2010 - 13:08 #16
Hvis der ikke sker den noget så jah det burde den nok kunne :P dog kan det være du vil skifte nogle dele i den undervejs, hvilket maskinen også er optimal til, da den både har DDR3 Ram, og AM3 socket, som begge er det nyeste inden for hver sit mærke/kategori :D
Avatar billede fassosa Nybegynder
25. marts 2010 - 18:30 #17
nice :) ja, men det bliver nok om 1 -2 år ven :)
Avatar billede fassosa Nybegynder
06. september 2011 - 13:13 #18
Der er købt en ny comp med Xtreme Freezer 2 monteret med AMD processor X4 3.0 GhZ