Avatar billede ab58 Novice
25. marts 2010 - 20:39 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke besøge en bestemt webside :-)

Websiden hedder www.efattal.fr

Kan ikke se den hverken fra min desktop (forbundet med netkabel til modem +  ruter) eller fra min laptop (forbundet trådløst).

Kan hverken se den med Firefox eller med Internet Explorer.

Jeg får meddelt:
"Problem med indlæsning af side" og "Forbindelsens tidsfrist udløb"

Hjemmesidens ejer siger, at der ingen problemer er med hjemmesiden.

Har prøvet følgende:
- Slå firewall fra
- slette cookies
- slette cache
- slette historie
- slette midlertidige filer
- genstarte pc
- system genoprettelse
- nulstille dns
- slukke for modem / ruter / genstarte pc
- afinstallere Firefox og installere en tidligere version

Jeg tror, at det er min AVG antivirus som har fanget en virus og sat en vigtig fil i viruskisten, men er ikke sikker.

Er der nogen, som kan hjælpe mig.
25. marts 2010 - 20:52 #1
http://www.efattal.fr/ ser da heller ikke ud til at leve ???
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. marts 2010 - 20:57 #2
Jo, den er i live, hos mig "efattal.fr Trying to code with style"

Det kan være mange ting, herunder et routing problem ude i verden, som kun ses hos visse ISP-ere.
Avatar billede ab58 Novice
25. marts 2010 - 21:04 #3
hmmm... Hjemmesidens ejer har lige sagt, at der måske er et problem med min internet udbyder. Jeg har TDC. Han siger, at jeg skal vente til imorgen så bliver det måske bedre (har haft det problem i minimum 2 dage).

Det svarer nogenlunde til det, som erikjacobsen siger.

Men jeg er nysgerrig: Kan du (karise_larry) heller ikke se websiden? Har du også TDC?
Avatar billede thegod117 Nybegynder
25. marts 2010 - 21:16 #4
Du kan prøve at se om du kan se den igennem en proxy som nedenstående. :-)
http://hidemyass.com/
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. marts 2010 - 21:17 #5
Jeg har ikke TDC - så det kan da godt være ...
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2010 - 22:37 #6
Også TDC - og jeg kan heller ikke - strange...

Google har en cached version af forsiden (uden style..):
http://74.125.77.132/search?q=cache:http://www.efattal.fr/
Avatar billede ab58 Novice
25. marts 2010 - 23:06 #7
Tak for tippet "thegod117". Jeg kan godt se den via proxy serveren. Det var rart at vide.
T4NK3R: Jeg kan også se den cached version du foreslog.
Men jeg kan stadigvæk ikke se siden på min pc via min browser.

PS. Det er ikke nok for mig, at se hjemmesiden, jeg har købt flere gadgets af ejeren (kalender osv), som jeg bruger på min iGoogle startside, og kan ikke bruge/se dem, sålænge jeg ikke kan se hjemmesiden.

Vi fortsætter imorgen. Tak for nu.
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2010 - 08:55 #8
Prøvede lige med min 3-dongle - no problem.

Mens TDC stadig ikke kan finde den - og iøvrigt svarer at den ikke findes "alt for hurtigt" - den forsøger end ikke at finde siden.

Det er altså TDC som af én eller anden grund blokerer "aktivt"
- uden at fortælle at det er det de gør - meget mærkeligt.

Something stinks, me thinks...
Avatar billede thegod117 Nybegynder
26. marts 2010 - 09:36 #9
Det er jo tydeligvis hos TDC problemet ligger når du sagtens kan se siden igennem en proxy. Og folk med andre udbydere godt kan se det.
Jeg har desværre ikke lige noget bud på hvad årsagen kan være, og hvordan man kan løse det.

Den TDC forbindelse jeg sidder på lige nu har samme problem.

Uden at vide særligt meget om det kan du prøve om det vil virke at skifte hvilken DNS server du kører på. Her er en guide til at køre på OpenDNS:
http://www.piratgruppen.org/spip.php?article870
Avatar billede ab58 Novice
26. marts 2010 - 12:43 #10
Meget mærkeligt !!!!!!
Jeg har talt med TDC hotline.
De kunne heller ikke se websiden www.efattal.fr.
De sagde, at TDC blokerer ikke for nogen websider, og det er derfor ikke TDC's problem. Problemet ligger hos websidens ejer, siger de... Og websidens ejer siger (sjovt nok), at problemet ligger hos TDC. Meeeeeeeeeget smukt!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. marts 2010 - 14:00 #11
De kan begge have ret i at de er uskyldige, for et sted immellem, i en af routerne på Internettet kan der være en fejl i en tabel. Jeg har set et par stykker nu i denne uge.
Avatar billede ab58 Novice
26. marts 2010 - 14:59 #12
Aha! Tak for oplysningen. Kan man gøre noget ved det?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. marts 2010 - 18:00 #13
Ja, helt sikkert: vente.

Og i øvrigt ved jeg ikke om det er problemet her - jeg har ikke adgang til en TDC forbindelse.
Avatar billede ab58 Novice
26. marts 2010 - 19:07 #14
Tak for hjælpen allesammen.
Det var rart for mig at vide, at det ikke er min skyld.
Problemet fortsætter, men jeg er tilfreds med svarene.
"erikjacobsen" samler ikke på point, derfor accepterer jeg gerne svaret og give point til den første af de ovenstående hjælpsomme personer, som lægger et "svar".
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2010 - 20:15 #15
Det kan sgudda ikke være websidens ejers problem af TDC's navneserver er i udu (hvis ellers det er det der er galt og ikke en eller anden tele-selskabs-fejde)
Avatar billede ab58 Novice
27. marts 2010 - 10:14 #16
Opsummering:
============
Hjemmesidens (www.efattal.fr) ejer siger: Ikke mig.
TDC siger: Ikke mit bord.
erikjacobsen siger: Der er muligvis en fejl i en tabel i en router mellem hjemmesidens ejer og TDC (eller et routing problem ude i verden, som kun kan ses hos visse ISP ejere).
T4NK3R siger: TDC's navneserver må være i udu, og at TDC blokerer aktivt uden at indrømme det.
Jeg siger: Kan stadigvæk ikke se websiden på 4. eller 5. dag!

Selv tror jeg, at erikjacobsen har det bedste svar - eller snarere DIAGNOSE.

PS. I efteråret 2009, oplevede jeg det samme problem med websiden clickbank (det er en webside, hvorigennem man kan købe og sælge info-produkter - ergo mange bruger websiden professionelt). Der var ingen problemer med at se selveste www.clickbank.com, men når jeg skulle købe noget, bliver jeg sendt til en https betalings-side, som jeg (og alle andre TDC brugere jeg kender) ikke kunne se i flere måneder! UACCEPTABELT!

Flere forslag/råd eller (helst) løsninger/svar?
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2010 - 10:25 #17
TDC må forklare hvordan det kan være websidens fejl, at præcis deres kunder ikke kan komme igennem, når ingen andre tilsyneladende har problemet.

Måske vil ComputerWorld se en interessant historie her ?
Avatar billede ab58 Novice
27. marts 2010 - 10:46 #18
TDC sagde, at de ikke blokerer for nogen, og at fejlen må derfor ligge hos websideejeren - ikke ude i www, som erikjacobsen (klogt) siger. Jeg fornemmer, at medarbejderen, jeg talte med, ikke er kompetent nok eller, at han ikke gider spilde tid på mig.
Avatar billede leif Seniormester
27. marts 2010 - 10:53 #19
Oplys TDC pænt om at på en CyberCity/Telenor forbindelse er der ingen problemer med at se siden men på en TDC er der.

Jeg har både en TDC og CC her og der var ingen problemer med at tilgå siden så snart jeg skiftede over
Avatar billede leif Seniormester
27. marts 2010 - 11:02 #20
Umiddelbart men er ikke helt sikker så kunne det se ud som at at nic.fr har problemer med nogle af deres servere, men samtidig kan jeg nu se at hvis jeg prøver på IPadressen 213.186.33.2 ligger på kan jeg ikke se den fra TDC men godt fra CyberCity ergo har TDC eller et hop imellem efter min mening et problem med en routning.

Ja, se det er en af de sjove sager som det kun hjælper at presse TDC lidt for at få dem til at fejlsøge deres netværk og samarbejdspartnere.
Avatar billede ab58 Novice
21. august 2010 - 10:50 #21
Ca en uge efter, at problemet opstod, blev siden www.efattal.fr synlig igen. Jeg er ked af den tid, det tog mig, at lukke spørgsmålet. Som sagt, tror jeg mest på erikjacobsens forklaring, men han samler desværre ikke på point. Tak for hjælpen allesammen.