Avatar billede blood Nybegynder
26. marts 2010 - 15:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Bundkort - volt og ampere

Jeg har brug for en ekstern strømforsyning til mit nyt ITX bundkort.
Jeg har fundet frem til denne side. http://www.mini-itx.com/store/?c=10#psu

Men nu er jeg forvirret. I min verden brænder elektronik af når man kommer forkert volt og/eller ampere i det.
Gælder det ikke bundkort?

Jeg ejer en:
Asus AT3N7A-I ION Atom 330 + GF9300 http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=xrR7wto9Z5BL42aU&content=specifications
Der er 2 Sata disk forbundet. Måske en mere.
Der er 2 eksterne USB harddiske tilsluttet. (Egen strømforsyning)
Ikke andet.

1: Kan jeg bare købe en picoPSU-150-XT 12V DC-DC ATX PSU ????
2: Hvilken AC Universal Adapter skal jeg købe ????
3: Og som før spurgt kræver et bundkort ikke præsis volt og ampere lige som en router kør.

Jeg har nemlig brændt to router af med en forkert strømforsyning. Der skulle nødigt ske med mit nye bundkort!

Jeg ved godt 200 points er meget. Men jeg vil virkelig ikke skade min nye computer.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. marts 2010 - 17:27 #1
Volten er det du skal tænke på. Ampere er et udtryk for "belastning". Det vil sige, når du kobler noget på strømforsyningen,  bruger den x ampere for at køre denne hardware.
Har du en forsyning der kan trække 30 ampere og dit bundkort skal have 35, så holder din forsyning ikke i længden. Men kan den trække 50 ampere, så kører hardwaren stabilt, og din forsyning har let for at køre det, uden at køre varm.
Avatar billede blood Nybegynder
26. marts 2010 - 17:29 #2
Svar fundet...

Hi xxxxxxx,

Either the picoPSU-90 or the picoPSU-150-XT will work fine with this board.

Combine this with either the 80W AC Adapter or 110W AC Adapter.

Look closely at the descriptions for the picoPSUs. You might need additional splitter or adapter cables to give you enough SATA connections.

I hope this helps!

Kind Regards,

Ewan Wilcocks

Mini-ITX.com

Registered in England No. 3515794

Registered Office: Beechwood, Perrotts Brook, Cirencester, GL7 7BS

UK VAT Number GB-710732176

Email: store@mini-itx.com

Telephone: +44 845 475 8 475

Fax: +44 7005 963 903

From: xxxxxxxx
Sent: 26 March 2010 14:35
To: feedback@mini-itx.com
Subject: I am a little confused

Hi.
I am a little confused about what picoPSU and AC I should buy.

I own a:
Asus AT3N7A-I ION Atom 330 + GF9300
http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=xrR7wto9Z5BL42aU&content=specifications
There are to SATA disk connected.
There are to external USB hard drives connected. (Self-powered)
There are maybe to more USB hard drives.

Q:
1: Can I just buy a picoPSU-150-XT 12V DC-DC ATX PSU??
2: What Universal AC Adapter should I buy??
3: Requires a motherboard not precise voltage and amp just as a router dose??
I will be really sad if i got my new motherboard burned.

I hope you can help.

Best regards
XXXXxXxxX
Avatar billede 220661 Ekspert
26. marts 2010 - 17:37 #3
I en komputer gælder de samme regler som i en kæde. Det er ikke stærkere end det svageste led. Og stømforsyningen i en pc er ikke det sted man skal spare. Der skal være ydelse i overskud i forhold til den hardware der skal kobles på. Specielt de nyeste grafik kort bruger meget strøm, så man skal virkelig regne det hele med før man bestemmer et køb. Jeg er ikke ekspert på sammensætning af harware, men jeg ved at stømforsyninger der kun lige er til "øllet" ikke på sigt er godt nok. Der skal være overskud. Det kunne jo være man skiftede noget hardware ud, eller tilføjer mere hardware.