Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
27. marts 2010 - 15:06 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

ekstern hardisk

Hej,

Jeg har en ekstern harddisk på 320 GB.
den siger under denne computer at der 175GB ledig plads, men hvergang jeg prøver at flytte nogle filer til harddisk så kommer en fejl meddelse frem at der er ikke disk plads og jeg skal køre diskoprydning og selv om det er 1 MB eller 10 GB jeg prøver at flytte til.

Hvad skal jeg gør og hvorfor gør den det det..???

hjæl

MVH
Mk
27. marts 2010 - 15:28 #1
PS: Du har lagt denne 'tråd' i NON-IT kategorien ...

Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. marts 2010 - 15:28 #2
I en kommandoprompt:

chkdsk [drevbogstav]: /F /R

Dette tjekker hele disken igennem for fejl.

Husk, at hvis den er formatteret i FAT32, kan du max. have filer på en individuel størrelse af 2GB.
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
27. marts 2010 - 16:06 #3
Karise, tak for bemærkning
Ole det var det med fat32, tak for hjælpen
ligge et svar så få du point.
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2010 - 16:54 #4
"Husk, at hvis den er formatteret i FAT32, kan du max. have filer på en individuel størrelse af 2GB. " Hvornår er det fænomen opstået ??
Avatar billede 220661 Ekspert
27. marts 2010 - 17:01 #5
Fat 32 understøtter filer op til 4 gb størrelse:
http://en.wikipedia.org/wiki/File_Allocation_Table
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2010 - 17:13 #6
Ja det var også det jeg lærte da jeg var i lære som IT-nørd
Avatar billede 220661 Ekspert
27. marts 2010 - 17:29 #7
rigtigmmk kørete du chkdsk?
Avatar billede ksoren2 Nybegynder
27. marts 2010 - 18:06 #8
helgec, du er sgu en ener.
Avatar billede Larry1337 Nybegynder
28. marts 2010 - 00:38 #9
Prøv at skabe et par (mindst 5) frie gigabyte på dit c drev, så tror jeg du slipper for den besked om diskoprydning.

Windows benytter sig af noget der hedder virtual hukommelse (også kaldet en swap fil) hvis du har for lidt plads på dit c drev, hvor denne virtuelle hukommelse fil (som regel) ligger kan du ikke kopier fordi dit c drev løber tør for plads - Min tanke er at når du begynder at kopier vil den benytte swapfilen som hukommelse, men efter som der ikke er plads nok til at flytte dataen fra den fil du vil kopier over til din swapfil (virtuelle hukommelse) kommer denne her "oprydnings" besked

tldr; frigør plads på det drev der indeholder din windows swap fil (oftes c)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. marts 2010 - 00:38 #10
Svaret var forkert, men passede alligevel :-) Det var nok FAT16 partitionsgrænsen jeg tænkte på med de 2GB. Men selv om filgrænsen for FAT32 er den dobbelte, ligger den dog stadig under de 10GB der var i spil...
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
01. april 2010 - 19:28 #11
tak ti jer alle, men det var det med de fat32, efter jeg har convertere til ntfs så kan jeg det hele...

endnu engang tak...