Avatar billede thedragon Nybegynder
31. marts 2010 - 18:46 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

netværks problem HP Color Laserjet CP1514n

Jeg har lige købt denne hersens maskine i aldi i dag, og nu sidder jeg og har problemer med at installere driver suiten til maskinen!
Jeg vil bruge den via netværk ( ethernet ), så jeg kan bruge den når jeg sidder på en af mine 2 andre laptops fx.

Men når den når til at tilslutte sig maskinen via netværket, så kommer der en blank boks med en ok.

Jeg kan tilføje den ved at pakke alle mine filer ud fra installations filen, og så gå ind i printer manuelt, men så har jeg jo ikk mine drivers, og utilities...

Håber der er et klogt hoved der ka give en løsning

Bruger windows vista ultimate 64 bit.
Avatar billede povlholm Nybegynder
31. marts 2010 - 19:53 #1
Har du været en tur forbi hp's supportside? De har faktisk forslag til løsning af netværksproblemer i forbindelse med en cp1514 - jeg skal så ikke kunne sige om det kan løse dit problem, men hvis alt andet svigter - 'så læs manualen' ;-)
ph
Avatar billede thedragon Nybegynder
31. marts 2010 - 20:18 #2
Har allerede skrevet til hp.. Men oprettede en tråd herinde i håb om at der var en som måske kendte direkte til problemet..

Manualen er sku ikk til meget hjælp i denne situation heller...
Avatar billede povlholm Nybegynder
31. marts 2010 - 21:27 #3
Avatar billede thedragon Nybegynder
31. marts 2010 - 21:58 #4
Ja, den har jeg skam også tjekket.... Der er intet der har relation direkte til mit problem.. Jeg gider næsten ikk copy paste min problembeskrivelse, for syntes selv den er rimelig synlig..

Men mit problem er, når jeg når til valg af usb / netværk og vælger netværk, søger den efter printers, fungere 100%
Den giver mig valget af printeren, og når jeg vælger den. Så fortsætter installationen.

Når installationsprogrammet så skriver tilslutter under status, så kommer der en tom popup boks, med kun ok af valgmulighed.. Når jeg trykker ok, så genstarter den bare tilbage til valg af printer til installation..
Avatar billede thedragon Nybegynder
31. marts 2010 - 22:01 #5
Kan lige tilføje at jeg sågar har været inde i webinterfacet, for at se om der var nogle totalt underlige indstillinger på printeren, som sku ændres for at passe... Men heller ingen gevinst her.. Den printer sku godt nok! For jeg kan printe ting fra nettet... Men der er sku ikk møj juice i sagen, når man ikk har sin utilities etc..
Avatar billede thedragon Nybegynder
03. april 2010 - 10:54 #6
Now Launching=x:\hpzdui40.ex "-WebInstallNoRP" -l XXX -f X:\DIVins??.DAT
LaunchNetworkInstall Gets back unexpected value 3
RUN: Driver UI Plug-In exits returning 50
Exit code=50

Her er lidt nyt fra mig, har fundet den fejlmeddelelse som jeg får kastet i hovedet fra installations programmet..
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. april 2010 - 16:56 #7
Men du siger, du godt kan installere den som USB printer? - hvorfor så ikke bare gøre det, og så rette printerens "port" til en nyoprettet "TCP/IP" port, der peger på den IP-adresse printerens netkort har (og som du jo også kender, siden du har været inde på det).
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. april 2010 - 16:57 #8
Okay, jeg har læst igen, og du skriver ikke noget om at det virker over USB...

Men prøv at installere den direkte på en PC - og så bagefter, når alt er installeret, så rette den over til netkørsel.

Det er godt nok noget bøvl, men hvis ikke den regelrette installtionsmetode virker, så er det da værd at prøve.
Avatar billede thedragon Nybegynder
05. april 2010 - 13:14 #9
Er skam ganske udemærket klar over at usb installation ville virke, men det er ikk min pointe! Syntes bare ikke at det kunne passe at et produkt som er designet på en bestemt måde ikk har en driver der virker, nu har jeg skrevet frem og tilbage til hp, også pga. der er andre end mig der har samme problem.

Det sidste jeg har fået fra hp, er at de vil have detaljer for alle enheder der er koblet på netværket, samt ip adresser, og ranges der måtte bruges på lokalnetværket..
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. april 2010 - 13:47 #10
:-) Så skulle du altså fra starten have skrevet lidt tydeligere, hvad du ønsker hjælp til. Hvis du godt kender alle de løsninger vi kommer med, men det ikke er hvad du leder efter, er det jo bare spild af vores tid.

Men det lyder da som om du har nogenlunde fat på HP - når først man er i dialog, plejer de at kunne finde ud af et eller andet. Bare du er vedholdende nok...
Avatar billede thedragon Nybegynder
05. april 2010 - 13:52 #11
Syntes da jeg skrev det ganske tydeligt at der var tale om netværks installationen og ikke usb installationen.. Men fair, hvis der forlanges point uddeling på den løsning er der en som allerede har skrevet til mig i PM, omkring at jeg kunne bruge det, hvis jeg ikke var stædig nok.. Må lige få ham til at smide et svar, og så dig til at smide et svar. Så skal jeg dele de points over jer 2. Trods det at det ikke er løsningen på lige den situation..
Avatar billede thedragon Nybegynder
05. april 2010 - 14:09 #12
Jeg har valgt ikke og installere den via usb metoden forresten, men ved det kan lade sig gøre, jeg har en ven som også var nede og købe den. Han rendte ind i præcist samme situation som mig, så kender til 2 der har identisk situation..

Min ven valgte så og installere via usb, og det gjorde ham/hende jeg skrev med via PM også.. Så det virker på den måde..

Da jeg har "adgang" til printeren via windows tilføj printer uden nogle tools dog, er det ikke fordi jeg ikke kan bruge den..

Også kun derfor jeg har tid til at fejlsøge på hvad delen problemet er.. Man er jo "lidt" nørd desværre... Dog kan jeg sku ikk lige knække den her bare sån..

Vil lige sige, skulle jeg opgive fordi hp ikk er til at hugge eller stikke i, ( 5 gang jeg skriver tilbage på fejlsøgningsmailen, christ den er ved og være lang efterhånden! ) Så skriver jeg tilbage herinde om at i lige må smide et svar, kan du ikke til at starte med bare smide et svar til mig, så har jeg det.. Så vil jeg lige skrive til den over PM, om det samme! Så kan i da i det mindste få lidt points.. Skulle der dukke en direkte løsning op på sagen kun fra hp, så giver jeg bare jer pointsne, efter jeg skriver hvad deres løsning var på min situation til andre der måtte rende ind i problemet!

Skulle en anden haj herindefra komme med en rigtig løsning på driver problemet, så må jeg jo lige delen den 60/20/20 for at i også får lidt ud af det :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. april 2010 - 14:11 #13
Det er ikke points det kommer an på... - det er dét at du tilsyneladende kender alle vores løsningsforslag i forvejen, hvilket kunne have sparet vores tid, hvis du havde gjort opmærksom på fra starten... - du har skrevet hvad der opleves, og så skrives spørgsmålet:

"Håber der er et klogt hoved der ka give en løsning"

Der er følgende kommet flere forslag til løsninger - også så den kan køre via netværk.

Du skulle nok have skrevet noget i stil med:

"jeg HAR søgt HP´s side gennem for fejlløsninger, og kan også få den til at køre netværk ved manuelt at oprette printeren - Har nogen en idé til at få HP´s installation til at køre som den skal?".

Men det er altså irriterende at bruge tid på at sætte sig ind i problematikken, komme med et forslag, og så få at vide at "Er skam ganske udemærket klar over at usb installation ville virke...." - hvis du godt VED hvordan du løser problemet, så specificer at du vil have problemet løst på en specifik måde.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. april 2010 - 14:13 #14
Og der kom du mig så i forkøbet :-) - men jeg springer som sagt over points - det er ikke derfor jeg er her, omend jeg gerne tager points, når folk bruger min løsning...
Avatar billede asbjørn Nybegynder
09. april 2010 - 22:44 #15
Har købt samme maskine og oplevet tilsvarende problem da jeg forsøgte at installere fra den medfølgende CD. Installationen virkede først efter at jeg i stedet havde downloadet en dansk PCL6 driver fra HP's support side. Det er åbenbart den medfølgende cd-fil, der er noget i vejen med.
Avatar billede thedragon Nybegynder
10. april 2010 - 10:37 #16
det skulle vel aldrig være CP1510-PCL6-default-install-win32-win64-WW-v4.0.exe ?

Den har jeg forsøgt mig med også, og den får jeg også den forbandede blanke boks... er sku tæt på  bare og give op og bruge det skide usb kabel til at få den fandens driver ind, og give de folk der gav den "mulighed" som forslag, selvom det ikk var det jeg var ude efter..
Avatar billede asbjørn Nybegynder
10. april 2010 - 19:40 #17
Jo CP1510-PCL6-default-install-win32-win64-WW-v4.0.exe virkede fint på min Vista Home Premium 32-bit
Avatar billede thedragon Nybegynder
21. april 2010 - 23:40 #18
her er lidt opdates mht min sag, De har eskaleret min sag til en højere tech instans nu hos hp.

Dear Dan,

Thank you for getting back to us.

I see that you were able to install HP Universal Print Driver for Windows PCL5 x64 fine and I would like to inform you that with Universal Print Driver you won't be able to access full feature driver functionality.

For the time being I would request you to use HP Universal Print Driver. I will be re-escalating the case as you are getting error when trying to install a printer connected via network.

I would escalate the case to the higher department, where they would research on the case and provide you with the resolution.

As and when I get an update from them, I would be forwarding you the same. Thank you so much for your valuable time and patience.

Sincerely,

Sebastian
HP Customer Care
Avatar billede thedragon Nybegynder
08. juni 2010 - 21:48 #19
Jeg opgiver sagen, og har brugt den tidligere nævnte usb kabel løsning, gider ikk vente på de kvajpander mere!

Der kommer et side spørgsmål i en ny tråd, da jeg er rendt ind i et skummelt problem!
Avatar billede Aygoejeren Nybegynder
08. juni 2010 - 22:39 #20
Hej igen thedragon, jeg har lige læst hele svadaen igennem. Jeg beklager at du skulle så meget ondt igennem før du brugte den løsning jeg foreslog dig for et par måneder siden via PM :) Sur røv at du blev skoddet til sidst godtnok.