Avatar billede eaaj Novice
04. april 2010 - 16:22 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

manglende fil

Når jeg skal åbne et animeret kort fra 123kort, så kommer denne besked:
"Denne fil har ikke et tilknyttet program, der kan udføre denne handling. Opret tilknytning i Mappeindstillinger i kontrolpanel."
Det er en bærbar med Vista. Der er ingen virus, alle programmer er opdateret, men hvordan gør jeg?
Hvis jeg går ind på 123kort, og åbner et animeret kort der, så virker det fint.
04. april 2010 - 17:17 #1
Velkommen til E. ...

Kan vi få et fuldstændigt LINK til et sådan 'animeret kort' ... ?
Avatar billede eaaj Novice
05. april 2010 - 09:46 #2
Jeg googler 123kort. Vælger sjove fødselsdagskort. Vælger klovn i æske. Udfylder og sender (fra min stationære, som kører xp. Modtageren (bærbar pc med Vista) kan ikke åbne det. Den skriver:
"Denne fil har ikke et tilknyttet program, der kan udføre denne handling. Opret tilknytning i Mappeindstillinger i kontrolpanel."
05. april 2010 - 10:00 #3
Du (din PC) mangler
http://get.adobe.com/flashplayer/  (FRAklik GoogleToolbar!!!)

http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/

Disse er IKKE med i en standard M$ Windows instalation (XP, Vista, WIN7, ...); er den slags 'tillægsprogrammer' som mere eller mindre manuelt skal på derefter...
Avatar billede eaaj Novice
05. april 2010 - 11:05 #4
Disse ting var i orden. Jeg sendte TDC adressen til den bærbare, som mail, men da jeg klikkede på adressen kom beskeden igen, så jeg måtte kopiere den for at åbne TDC.
Avatar billede eaaj Novice
08. april 2010 - 21:54 #5
nu er det meste i orden med pc. Det eneste der ikke er i orden er når der skal skrives ud fra netbank. Den skriver "side 1" alt andet er blankt.
09. april 2010 - 06:22 #6
Hvad blev så pointen mht. det oprindelige problem ?

---

Du kan bruge "Vis udskrift" i [Filer] menuen; hvad viser den ?
Avatar billede eaaj Novice
09. april 2010 - 16:20 #7
Pointen: Min kone sad med en supporter fra banken i en time i telefonen. Han sagde at der var 2 styresystemer på maskinen, både vista og xp!!! Den har ellers altid kun haft vista. Han sagde at hvis et program som er til xp bliver lagt ind på vista, så lægger den selv xp ind!!!!
Der er ingen funktion med vis udskrift i netbank, kun mulighed for at udskrive, og der kommer kun til at stå: side 1 intet andet.
Bankmanden gav op til sidst, med denbegrundelse at det var vores problem!!!
Avatar billede Vandreren Novice
10. april 2010 - 21:42 #8
Det er påfaldende at beskrivelsen i #7 næsten giver mening, hvis xp erstattes med Java.

Er du sikker på, at den opgivende banksupporter ikke sagde Java i stedet for xp? :)


#1, #2 og #4 tyder på at emailklient-programmet (måske Windows Mail?) på Vista-systemet ikke kan åbne hyperlinks, dvs. sende linket videre til en browser.
Avatar billede eaaj Novice
12. april 2010 - 14:45 #9
Det var xp der stod i bankens oplysninger. Det er blevet rettet. Det enesta tilbageværende problem er at når der skal skrives ud fra banken, så kan den ikke. Hvis vi har markeret noget som skal udskrives, går i vis udskrift, så er det noget helt andet som vises.Printeren er slettet og installeret igen, uden det hjalp
Nu vil vi prøve med en systemgendannelse, men vi har ikke den rubrik hvor vi kan vælge datoen. På xp er det intet problem, men på vistaen kan kan vi ikke hitte ud af det.
Avatar billede eaaj Novice
26. april 2010 - 18:39 #10
Hvordan afslutter jeg en sag, når den er løst? Nogle sager har jeg selv løst
26. april 2010 - 22:15 #11
Avatar billede eaaj Novice
27. april 2010 - 19:51 #12
Nu har vi lige hentet den bærbare med vista fra rep. Han sagde at det var nogle brugeropsætning som var gået i udu. Vi har ikke rigtig prøvet det forskellige, men tilsyneladende virker den. Jeg takker for alle svarene og lukker sagen.
Erik
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester