Avatar billede Lafayete Nybegynder
05. april 2010 - 17:01 Der er 6 kommentarer

Screenshot - Jeg er totalt blond.

Jeg ved ikke hvem jeg har spurgt, hvor meget jeg har læst og hvilke forskellige knapper jeg har trykket på!!
Men meget har jeg prøvet. Så nu vil jeg altså spørge.
Her for nogle dage siden skulle jeg tage et screenshot, men jeg kunne den endte altid med at scrolle op!

På min, "Prt sc" knap står "Home" som hovedknap. - Har en laptop med numpad.

Er der et eller andet specielt jeg skal trykke?
Avatar billede o-zone Nybegynder
05. april 2010 - 17:05 #1
[AltGr] + [PrtScr] plejer at virke? :-/
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
05. april 2010 - 17:06 #2
Det afhænger labtoppen, men på min (Hp) skal jeg trykke Fn + Prtscr
Avatar billede o-zone Nybegynder
05. april 2010 - 17:09 #3
hmmm ... jeg var vist kun lige lidt mindre blond end dig dér (det skal jo også gå så fandens hurtigt alt sammen) ... [AltGr] + [PrtSc] tager selvfølgelig et screenshot af det igangværende vindue, mens [PrtSc] alene tager et screenshot af hele skærmen :-(

Screenshot'et bliver lagt på klippebordet, så hvis du f.eks. åbner dit favorit billedbehandlingsprogram eller tilbehør/Paint, eller sågar et tekstbehandlingsprogram, så bør du kunne paste dit screenshot ind :-)
Avatar billede giweo Juniormester
05. april 2010 - 17:11 #4
Jeg ville besøge http://www.gadwin.com/ og hente http://www.gadwin.com/download/ps_setup.exe

Super program der kan indstille til meget

Hvad med fx bare at få smit en jpg fil på skrivebordet med dit skærmprint, så snart du har trykket på PrtScn tasten ?
Avatar billede Lafayete Nybegynder
05. april 2010 - 17:26 #5
FN + Print screen var løsningen. Tusind tak!
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
05. april 2010 - 17:42 #6
Selv tak!