Avatar billede miemunk Nybegynder
05. april 2010 - 21:37 Der er 4 kommentarer

SD Kort

Jeg har et sd kort til mit digitale kamera, som der er opstået fejl på under en ferie. På kameraet står der at der er fejl på hukommelses kortet. Og når jeg så vil læse den på min computer kommer der intet frem, altså computeren vil ikke læse kortet?

Er der nogen der kan hjælpe mig med at redde mine billeder, eller er kortet og billederne gået tabt?

På forhånd tak
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
05. april 2010 - 21:43 #1
Som oftest er det blot filsystemet som er skadet. Der findes forskellige programmer der kan redde filerne ud.

Prøv f.eks. http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec
Avatar billede 220661 Ekspert
05. april 2010 - 21:51 #2
http://digifile.dk/download.php?katid=33
Her er også nogle "reddere".
Avatar billede jgni Nybegynder
06. april 2010 - 00:58 #3
Hej Mie

Jeg har et program der plejer at gøre mirakler.
Hvor henne i landet er vi henad?
Avatar billede tlw Nybegynder
30. juni 2011 - 10:10 #4
Hvilket program er det? Jeg står i næsten samme situation. Pc kan ikke læse kortet og tlf. skriver at det er beskadig.

Har prøvet med
- PC Inspector File Recovert
- Testdisk v.6.12 og v6.13
- IO bit toolbox.

Ingen kan se kortet i pc'en. :(