Avatar billede stkol76 Novice
07. april 2010 - 12:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hjælp til at skrive uploaded filnavn til DB - Pure ASP Upload

Hej,

Jeg har brug for lidt hjælp til at få det rigtige filnavn lagt ind i den rigtige celle i min DB, når filnavnet er blevet lavet om til et unikt navn ved hjælp af Pure APS Upload (HUGE).

Jeg skal have uploaded mellem 1 og 3 filer som kommer fra henholdsvis <input name="doc1">, doc2 og doc3. Pure ASP Upload, uploader dem, og laver et unikt navn til dem, men denne skal jeg have fanget og lagt ind i den rigtige celle i DB, hvordan gør jeg det når min kode ser sådan her ud?

Dim DestinationPath

DestinationPath = Server.mapPath("uploads")

Dim Form: Set Form = New ASPForm %><!--#INCLUDE file="_upload.asp"--><%

Server.ScriptTimeout = 2000
Form.SizeLimit = &HA00000

If Form.State = 0 Then 'Completted
  Dim File, DestFileName, fileID
  For Each File In Form.Files.Items
        If Len(File.FileName) > 0 Then
        DestFileName = GetUniqueFileName(File.FileName, DestinationPath)

        File.SaveAs DestinationPath & "\" & DestFileName
        Response.Write "<br><Font Color=green>File " & File.FileName & _
                    " was saved to " & DestinationPath & " as " & DestFileName & "</Font>"
      End If
  Next
ElseIf Form.State > 10 then
  Const fsSizeLimit = &HD
  Select case Form.State
        case fsSizeLimit: response.write  "<br><Font Color=red>Source form size (" & Form.TotalBytes & "B) exceeds form limit (" & Form.SizeLimit & "B)</Font><br>"
        case else response.write "<br><Font Color=red>Some form error.</Font><br>"
  end Select
End If'Form.State = 0 then

Dim gFS
Function GetUniqueFileName(FileName, DestPath)
  if isempty(gFS) then Set gFS = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
  Dim Counter, FullPath, NewFileName, doc
  Counter = 1
  NewFileName = FileName

  if gFS.FileExists(DestPath & "\" & NewFileName) then
        Do
            Counter = Counter + 1
            NewFileName = Counter & "-" & FileName
        Loop while gFS.FileExists(DestPath & "\" & NewFileName)

  end if
  GetUniqueFileName = NewFileName
End Function

    Session("fullname") = form("fullname")
    Session("address") = form("address")
    Session("zip") = form("zip")
    Session("city") = form("city")
    Session("country") = form("country")
    Session("email") = form("email")
    Session("doc1") = form("doc1")
    Session("doc1") = form("doc2")
    Session("doc1") = form("doc3")

    if Session("fullname") = "" then
        response.redirect "upload.asp?failure=yes"
    elseif Session("address") = "" then
        response.redirect "upload.asp?failure=yes"
    elseif Session("zip") = "" then
        response.redirect "upload.asp?failure=yes"
    elseif Session("city") = "" then
        response.redirect "upload.asp?failure=yes"
    elseif Session("country") = "" then
        response.redirect "upload.asp?failure=yes"
    elseif Session("doc1") = "" then
        response.redirect "upload.asp?failure=yes"
    else

    Dim dbConn
    Dim strSql
    Dim db_connection

    '#Insert the CV
    set db_connection = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    db_connection.Open Application("ConnectString")

    strSql = "Insert into uploadeddoc (fullname, address, zip, city, country, doc1, doc2, doc3, timestamp) VALUES ('" & trim(Session("fullname")) & "','" & trim(Session("address")) & "','" & trim(Session("zip")) & "','" & trim(Session("city")) & "','" & trim(Session("country")) & "','" & trim(Session("doc1")) & "','" & trim(Session("doc2")) & "','" & trim(Session("doc3")) & "','" & now() & "')"

    db_connection.execute(strSql)

    db_connection.Close
    set db_connection = Nothing

    Session("fullname") = ""
    Session("address") = ""
    Session("zip") = ""
    Session("city") = ""
    Session("country") = ""
    Session("phone") = ""
    Session("doc1") = ""
    Session("doc2") = ""
    Session("doc3") = ""

    end if

    response.Redirect("received.asp")

Jeg håber virkeligt at der er nogen der kan hjælpe mig :-)

/Stig :-)
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
08. april 2010 - 09:50 #1
i dette gennemløb af formen
If Form.State = 0 Then 'Completted
  Dim File, DestFileName, fileID
  For Each File In Form.Files.Items
        If Len(File.FileName) > 0 Then
        DestFileName = GetUniqueFileName(File.FileName, DestinationPath)

        File.SaveAs DestinationPath & "\" & DestFileName
        Response.Write "<br><Font Color=green>File " & File.FileName & _
                    " was saved to " & DestinationPath & " as "
'her har du filnavnet som du gemmer eller updatere i db
strSQL = "insert into db (filnavn) value ('"&DestFileName&"')

& DestFileName & "</Font>"
      End If
  Next
ElseIf Form.State > 10 then
  Const fsSizeLimit = &HD
  Select case Form.State
        case fsSizeLimit: response.write  "<br><Font Color=red>Source form size (" & Form.TotalBytes & "B) exceeds form limit (" & Form.SizeLimit & "B)</Font><br>"
        case else response.write "<br><Font Color=red>Some form error.</Font><br>"
  end Select
End If'Form.State = 0 then
Avatar billede stkol76 Novice
08. april 2010 - 11:10 #2
Hej Mitbrugernavn,

1000 tak for din besvarelse :-)

Jeg kan godt se at vi med det får lagt navnet i databasen, men når der så er 3 filer og de skal smides i sammen med andet tekst som skal i samme db, så kan jeg ikke helt forstå hvordan jeg får det du skriver ind hvor trim(Session("doc1"), trim(Session("doc2") og trim(Session("doc3") står i nedenstående SQL INSERT ?? :-)

    strSql = "Insert into uploadeddoc (fullname, address, zip, city, country, doc1, doc2, doc3, timestamp) VALUES ('" & trim(Session("fullname")) & "','" & trim(Session("address")) & "','" & trim(Session("zip")) & "','" & trim(Session("city")) & "','" & trim(Session("country")) & "','" & trim(Session("doc1")) & "','" & trim(Session("doc2")) & "','" & trim(Session("doc3")) & "','" & now() & "')"
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
08. april 2010 - 12:11 #3
du opretter dine session og lægger din insert under next

<%

If Form.State = 0 Then 'Completted
sessionantal = 0
  Dim File, DestFileName, fileID
  For Each File In Form.Files.Items
        If Len(File.FileName) > 0 Then
        sessionantal = sessionantal + 1
        DestFileName = GetUniqueFileName(File.FileName, DestinationPath)

        File.SaveAs DestinationPath & "\" & DestFileName
        Response.Write "<br><Font Color=green>File " & File.FileName & _
                    " was saved to " & DestinationPath & " as "
& DestFileName & "</Font>"
'her gemmer du filnavnet i din session
session("doc"&sessionantal) = DestFileName

      End If
  Next
strSql = "Insert into uploadeddoc (fullname, address, zip, city, country, doc1, doc2, doc3, timestamp) VALUES ('" & trim(Session("fullname")) & "','" & trim(Session("address")) & "','" & trim(Session("zip")) & "','" & trim(Session("city")) & "','" & trim(Session("country")) & "','" & trim(Session("doc1")) & "','" & trim(Session("doc2")) & "','" & trim(Session("doc3")) & "','" & now() & "')"
ElseIf Form.State > 10 then
  Const fsSizeLimit = &HD
  Select case Form.State
        case fsSizeLimit: response.write  "<br><Font Color=red>Source form size (" & Form.TotalBytes & "B) exceeds form limit (" & Form.SizeLimit & "B)</Font><br>"
        case else response.write "<br><Font Color=red>Some form error.</Font><br>"
  end Select
End If'Form.State = 0 then
%>
Avatar billede stkol76 Novice
08. april 2010 - 12:31 #4
Cool.. Jeg tester det lige inden for de næste par timer og vender tilbage, med resultat :-)
Avatar billede stkol76 Novice
08. april 2010 - 14:33 #5
Hej Mitbrugernavn,

1000 Tak for din hjælp, det virker jo fantastisk :-)

/Stig :-)

Du kan vil tilfældigvis ikke hjælpe med dette spørgsmål: http://www.eksperten.dk/spm/905430
Så er der 150 point at hente :-)