Avatar billede hkprofil Forsker
09. april 2010 - 18:30 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

iTunes

Jeg har benyttet iTunes til min musik/lydbøger m.m. men pludselig kunne jeg ikke åbne programmet? Jeg slettede det og downloadede på ny - det har ikke hjulpet? Jeg har for nylig inst. RegistryBooster, hvis det skulle være problemet har jeg forsøgt at deaktivere det, men stadigvæk kan jeg ikke åbne iTunes, kan nogen hjælpe mig?
mvh
Avatar billede hkprofil Forsker
09. april 2010 - 18:32 #1
PS: Jeg har ligeledes netop inst. prøveprogr. PPT2DVD !
Avatar billede Marabu Nybegynder
09. april 2010 - 20:30 #2
Jeg ved ikke, om det er mugligt. Men hvis det er sket fornylig, kunne du gendanne til dengang det virkede - og alt kørte fint.
Avatar billede mchlbk Praktikant
09. april 2010 - 21:19 #3
Ellers fjern iTunes grundigt med Revu Uninstaller. Derefter download og installer iTunes igen.
Avatar billede Claus Mester
10. april 2010 - 18:07 #4
Marabu har fat i noget. Alle disse registreringsopryddere der efterhånden er på markedet, er ikke så sikre som de gerne vil fremstå. Jeg bruger dem selv, men ofte er jeg ude for, at jeg må fjerne afkrydsning ved registreringer som ikke skal fjernes.

Så det kan tænkes at RegistryBooster har fjernet noget iTunes skal bruge. Så en gendannelse af systemet til et tidligere tidspunkt er en god mulighed.

Får du nogen fejlmeddelelser ved opstart af iTunes?

Normalt er det ikke nødvendigt at fjerne iTunes inden reinstallation, da iTunes genopretter sine installations mapper og filer. Men det skader heller at bruge programmet Revo Uninstaller. Men husk igen at være opmærksom på, at du ikke får slettet noget i registreringsdatabasen når Revo UI viser hvad den har fundet.
Avatar billede hkprofil Forsker
11. april 2010 - 15:48 #5
Nu har jeg Systemgendannet. Jeg fik derefter en medd. om at der var problemer med QuickTime, så den er nyinstalleret, samtidig med iTunes, men jeg kan stadig ikke åbne den.

De 2 sidste programmer jeg havde downloaded, som kunne have forårsaget problemet er væk.

Jeg får ikke nogen fejlmeddelelse ved opstart af iTunes, for der sker INTET?
Avatar billede hkprofil Forsker
11. april 2010 - 15:51 #6
PS;  Forinden benyttede jeg Revo Uninstaller!
Avatar billede Claus Mester
11. april 2010 - 16:55 #7
Urg, sikke den tér sig.

Prøv en gang at gå ind i den mappe, hvori iTunes ligger. Formentlig noget i retning af "C:\Program Files\iTunes". Lokaliser her filen der hedder iTunes.exe og aktiver programmet den vej igennem. Virker det?

Hvis ikke. Så prøv følgende:

1) Gå ind i START | Kør og skriv "control appwiz.cpl,,3".
2) I menuen her, er der tre muligheder. Væld den der hedder "Brugerdefineret"
3) Find her punket "Vælg en standardmedieafspiller"
4) I listen burde iTunes være repræsenteret.
5) Tjek om der er et hak ud for "Aktiver adgang til dette program".

Hvis ikke, så sæt et hak og gem. Prøv nu at åbne iTunes. Virker det?
Avatar billede hkprofil Forsker
11. april 2010 - 22:26 #8
Urg, ja det må du nok sige :-(
Jeg har prøvet begge dine anbefalinger, men desværre uden held. Nu kaster jeg håndklædet og vil benytte mig af Windows Media Player og håbe den dækker mit behov.
Jeg vil gerne takke for din indsats med mine point - så send venl. svar.
Avatar billede Claus Mester
12. april 2010 - 06:58 #9
Sikke frustrerende!

Hvis du er frisk på det, vil jeg gerne prøve at hjælpe dig lidt videre. Måske får du brug for iTunes en dag, så det rart den virker :)
Avatar billede hkprofil Forsker
12. april 2010 - 10:02 #10
Tak - hvis du har flere forslag, men bare de ikke er for komplicerede :-)
Avatar billede Claus Mester
13. april 2010 - 08:59 #11
Ok, here we go :)

Start itunes som du normalt ville gøre. Den viser sig ikke, men prøv alligevel.

Prøv så en gang at åbne din Jobliste og kigge under Processer og se om processen "mDNSResponder.exe" kører og/eller processen "Bonjour". Og meld tilbage.
Avatar billede hkprofil Forsker
13. april 2010 - 20:57 #12
Processen "mDNSResponder.exe" kører men ikke processen "Bonjour".
Avatar billede Claus Mester
14. april 2010 - 08:51 #13
Ok. Det betyder, at, i hvert fald noget af, iTunes starter op.

Hvis du kun bruger iTunes til at høre musik på, kan du prøve følgende.

1) Åbn processer og luk mDNSResponder.exe
2) Gå til "Tilføj eller fjern programmer" hvor "Bonjour" slettes

Prøv så at åbne iTunes igen.

Hvis det ikke hjælper, har jeg kun en løsning tilbage som jeg kender til. Men et kan være du syntes den er lidt for kompliceret.
Avatar billede hkprofil Forsker
14. april 2010 - 09:37 #14
Lige nu bruger jeg Windows Media Player - vil det sige, at jeg skal fjerne den først?
Avatar billede Claus Mester
14. april 2010 - 11:37 #15
Nej, det behøver du ikke.
Avatar billede hkprofil Forsker
14. april 2010 - 14:16 #16
WOW - nu er den der. Super godt og TAK. Jeg fik en besked om at Bonjour igen skulle aktiveres - hvordan gør jeg det?
Avatar billede Claus Mester
14. april 2010 - 18:48 #17
Det jeg glad for at høre.

Men reaktivering af Bonjour har jeg ikke været ude for.

Hvornår modtager du den besked: når du starter iTunes, ved opstart af Windows eller ved opstart af et andet program eller ved aktivering af printer eller andet medieudstyr?
Avatar billede hkprofil Forsker
14. april 2010 - 21:43 #18
Da jeg havde slettet Bonjour startede iTunes op og det var her informationen kom. Jeg har nu haft lukket ned og op igen, og ikke fået meddelelsen igen. Så mon ikke den er ok?
Avatar billede Claus Mester
15. april 2010 - 08:52 #19
Jo, det tror jeg godt vi kan gå ud fra. Men vend tilbage hvis du får flere problemer.
Avatar billede hkprofil Forsker
15. april 2010 - 09:59 #20
1000 tak for din store indsats - lad os slutte denne tråd med dit "svar" og så tales vi ved på den anden med "Power Point".
Avatar billede Claus Mester
16. april 2010 - 10:37 #21
Ok :)
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester