09. april 2010 - 18:30Der er
20 kommentarer og 1 løsning
iTunes
Jeg har benyttet iTunes til min musik/lydbøger m.m. men pludselig kunne jeg ikke åbne programmet? Jeg slettede det og downloadede på ny - det har ikke hjulpet? Jeg har for nylig inst. RegistryBooster, hvis det skulle være problemet har jeg forsøgt at deaktivere det, men stadigvæk kan jeg ikke åbne iTunes, kan nogen hjælpe mig? mvh
Marabu har fat i noget. Alle disse registreringsopryddere der efterhånden er på markedet, er ikke så sikre som de gerne vil fremstå. Jeg bruger dem selv, men ofte er jeg ude for, at jeg må fjerne afkrydsning ved registreringer som ikke skal fjernes.
Så det kan tænkes at RegistryBooster har fjernet noget iTunes skal bruge. Så en gendannelse af systemet til et tidligere tidspunkt er en god mulighed.
Får du nogen fejlmeddelelser ved opstart af iTunes?
Normalt er det ikke nødvendigt at fjerne iTunes inden reinstallation, da iTunes genopretter sine installations mapper og filer. Men det skader heller at bruge programmet Revo Uninstaller. Men husk igen at være opmærksom på, at du ikke får slettet noget i registreringsdatabasen når Revo UI viser hvad den har fundet.
Nu har jeg Systemgendannet. Jeg fik derefter en medd. om at der var problemer med QuickTime, så den er nyinstalleret, samtidig med iTunes, men jeg kan stadig ikke åbne den.
De 2 sidste programmer jeg havde downloaded, som kunne have forårsaget problemet er væk.
Jeg får ikke nogen fejlmeddelelse ved opstart af iTunes, for der sker INTET?
Prøv en gang at gå ind i den mappe, hvori iTunes ligger. Formentlig noget i retning af "C:\Program Files\iTunes". Lokaliser her filen der hedder iTunes.exe og aktiver programmet den vej igennem. Virker det?
Hvis ikke. Så prøv følgende:
1) Gå ind i START | Kør og skriv "control appwiz.cpl,,3". 2) I menuen her, er der tre muligheder. Væld den der hedder "Brugerdefineret" 3) Find her punket "Vælg en standardmedieafspiller" 4) I listen burde iTunes være repræsenteret. 5) Tjek om der er et hak ud for "Aktiver adgang til dette program".
Hvis ikke, så sæt et hak og gem. Prøv nu at åbne iTunes. Virker det?
Urg, ja det må du nok sige :-( Jeg har prøvet begge dine anbefalinger, men desværre uden held. Nu kaster jeg håndklædet og vil benytte mig af Windows Media Player og håbe den dækker mit behov. Jeg vil gerne takke for din indsats med mine point - så send venl. svar.
Start itunes som du normalt ville gøre. Den viser sig ikke, men prøv alligevel.
Prøv så en gang at åbne din Jobliste og kigge under Processer og se om processen "mDNSResponder.exe" kører og/eller processen "Bonjour". Og meld tilbage.
Men reaktivering af Bonjour har jeg ikke været ude for.
Hvornår modtager du den besked: når du starter iTunes, ved opstart af Windows eller ved opstart af et andet program eller ved aktivering af printer eller andet medieudstyr?
Da jeg havde slettet Bonjour startede iTunes op og det var her informationen kom. Jeg har nu haft lukket ned og op igen, og ikke fået meddelelsen igen. Så mon ikke den er ok?
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.