Avatar billede okidoky Nybegynder
13. april 2010 - 10:49 Der er 6 kommentarer

resize billede

hej jeg har følgende kode til at resize et billede.

hvordan får jeg den til at resize den orginale billede til et bestem width???

function createT_img($imgName, $sou, $mappen) {

    //resize image to put it into db
    $imagename = $imgName;
    $source = $sou; //$_FILES['img1']['tmp_name'];
    $target = $mappen."/".$imagename;
    $map = $mappen;
    move_uploaded_file($source, $target);

    $imagepath = $imagename;
    $save = $mappen ."/sml/". $imagepath; //This is the new file you saving
    $file = $mappen ."/". $imagepath; //This is the original file

    list($width, $height) = getimagesize($file) ;

    $modwidth = $width;

    $diff = $width / $modwidth;

    $modheight = $height / $diff;
    $tn = imagecreatetruecolor($modwidth, $modheight) ;
    $image = imagecreatefromjpeg($file) ;
    imagecopyresampled($tn, $image, 0, 0, 0, 0, $modwidth, $modheight, $width, $height) ;

    imagejpeg($tn, $save, 100) ;

    $save =  $mappen ."/sml/" . $imagepath; //This is the new file you saving
    $file =  $mappen ."/". $imagepath; //This is the original file

    list($width, $height) = getimagesize($file) ;

    $modwidth = 180;

    $diff = $width / $modwidth;

    $modheight = $height / $diff;
    $tn = imagecreatetruecolor($modwidth, $modheight) ;
    $image = imagecreatefromjpeg($file) ;
    imagecopyresampled($tn, $image, 0, 0, 0, 0, $modwidth, $modheight, $width, $height) ;

    imagejpeg($tn, $save, 100) ;
    return $imagepath;

    }
Avatar billede kasperorso Juniormester
13. april 2010 - 22:23 #1
sender det til mig, og så ordner jeg det :D.
Avatar billede okidoky Nybegynder
13. april 2010 - 22:59 #2
??koden er jo her
Avatar billede repox Seniormester
14. april 2010 - 08:53 #3
#1
Velkommen til eksperten.dk - det ville være rart hvis du ville bidrage på lige fod med alle andre her på E, så du ikke underminerer formålet med et så åben forum.

#0
Det er en stærkt ressourcekrævende funktion du har fået lavet dig der. Har du mulighed for at anvende imagemagick i stedet? Det ville minimere dit resourceforbrug og også give dig en mere simpel og pæn kode.
Din kode er desuden meget grim og ustruktureret - du omdøber variabelnavne flere gange (uden formål) og din genbrug af variabler er også på et minimum.
Find ud af om du har imagemagick på serveren (det har de fleste efterhånden) og så lige giv en kort forklaring på hvad de tre parametre til funktionen faktisk er og indeholder.
Avatar billede kasperorso Juniormester
14. april 2010 - 13:22 #4
3# hvad mener du?
Avatar billede repox Seniormester
14. april 2010 - 13:32 #5
#4
Jeg mener at hvis din indgangsvinkel er at du ikke vil dele din viden med os andre, sparre med brugerne på sitet eller bidrage på lige fod med alle andre så er det kommet det forkerte sted hen.
Jf. reglerne som du accepterede da du tilmeldte dig (Kan bl.a. læses her: http://www.eksperten.dk/brugerbetingelser ) 2.12 og 2.13, læner du dig meget op af et brud på de regler.
Og som OP så venligt også selv pointerer, så er koden jo tilgængelig gennem spørgsmålet, så du skal være mere end velkommen til at komme med et forslag og lægge det ud så det er tilgængeligt for alle os andre; hvem ved - måske du selv ville lære noget af det...
Avatar billede kasperorso Juniormester
14. april 2010 - 13:41 #6
ja okay, det er jeg ked af - tænkte slet ikke sådan på det. Tak fordi du skriver det.