Avatar billede ingolf Nybegynder
16. april 2010 - 10:40 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Flere kan ikke maile til mig længere.

Hvad kan årsagen være til, at flere har oplyst mig om, at de ikke længe kan maile til mig.

Vi anvender Lotus Notes.
16. april 2010 - 10:53 #1
Det kan der være mange årsager til. Har de fået en mail med leveringsfejl, hvor der står en fejl fra mailserveren? Så kunne det være rart at høre hvad der står der.
Avatar billede ingolf Nybegynder
16. april 2010 - 11:14 #2
kaspertm
I spam bakken ligger der en mail med følgende besked:

"This is the mail system at host mail7.curanet.dk. I'm sorry to have to inform you that your message could not be deliveret to the recipients.
It's attached below. For further assistance please send mail to postmaster. If you do so, please include this problem report. You can delete your own text from the attached returned message."

Der findes dog ingen problem report.
16. april 2010 - 11:23 #3
OK, så er det den besked afsenderen har fået. Den siger jo ikke så meget. Er curanet.dk jeres domæne? Er der nogen fejlbeskeder på jeres mailserver, eller står der noget i loggen? Har I ændret mailserver eller domænenavn fornylig?
16. april 2010 - 11:25 #4
Det jeg prøver at finde ud af er om mailen er slet ikke er nået frem til jeres server, eller om den er nået frem og er blevet afvist.
Avatar billede ingolf Nybegynder
16. april 2010 - 11:36 #5
kaspertm
Som jeg har forstået det, bliver deres mails (dem der ikke kan sende til os) afvist hos os, og de får derefter en fejlrapport, som vi ikke kan se i vores system.
Avatar billede ingolf Nybegynder
16. april 2010 - 11:40 #6
kaspertm
vuranet.dk er ikke vores domæne
Jeg har ikke fået oplyst, at der skulle være fejlbeskeder på vores mailserver.
Vi er sidste år blevet overtaget af et tysk firma, så jeg formoder, at mailserveren er blevet ændret.
Før anvendte vi Outlook.
16. april 2010 - 11:41 #7
Så burde der være en fejl i loggen på jeres mailserver.
16. april 2010 - 11:46 #8
OK, hvis curanet.dk ikke er jeres domæne, så kunne det tyde på, at den ikke får kontakt til jeres mailserver, da den ellers burde videregive beskeden herfra. Men du skriver, at den bliver afvist hos jer. Hvorfra ved du (eller har fået det indtryk), at den bliver afvist hos jer?
Avatar billede ingolf Nybegynder
16. april 2010 - 12:28 #9
kaspertm
Nej, jeg ved nok ikke, når det skal være helt ret, hvor det er mailen bliver afvist.
Avatar billede ingolf Nybegynder
16. april 2010 - 14:04 #10
kaspertm
Jeg har nok ikke mere at tilføje sagen. Du får dine point, selv om jeg ikke har fået noget løsning på sagen.