Avatar billede cdc Novice
16. april 2010 - 11:47 Der er 1 kommentar og
1 løsning

CMS system

Har kigget rundt efter et cms system som er rimelig nemt at inbstallere på et webhotel, og som ikke er så svært for de EDB mongole at opdatere i. Koder en del selv, dog ikke PHP som det er blevet besluttet at bruge.
Skulkle det være andre "sprog" der ville være bedre, ønskes overtalelses forklaringer på dette.

Har kigget på joomla samt TYPO3. Typo 3 virker intr., men er måske lidt overkill og måske svært at opdatere i???

Hvad er jeres erfaring, har i andre der kan dække et rimelig stort sites behov. Det er mange der skal opdatere, specifikke dele af siden, så det er mange "redaktører".

points gives til de der kommer med en lidt uddybende forklaring på de forskellige CMS systemer, ikke bare et link.

På forhånd tak
//CDC
Avatar billede webcreator Nybegynder
23. april 2010 - 13:14 #1
Hej CDC.

Tag et kig på Sitemagic CMS (http://sitemagic.dk) - der er tale om et super simpelt Content Management System, som er fuldt skalerbart, understøtter udvidelser, design-skabeloner og meget andet. Det vil bestemt være en god løsning til de knap så IT-kyndige.

Sitemagic CMS er dog ikke et dediceret multi-bruger-system. Man kan sagtens være flere radaktørerer på det samtidig, men hvis to personer sidder og redigerer den samme indholdsside, så overskriver de hinandens arbejde - præcis som hvis to brugere åbner den samme fil fra et netværksdrev.

Hvis du er nysgerrig, så hop ind på sitemagic.dk, eller direkte til Online Demoen: http://codemagic.dk/smcmsdemo/index.php?SMTpl=BasicLeftMenu
Prøv at skifte design i menuen til venstre :)

Du kan tilmed selv tilpasse det grafiske design med Sitemagic Designer (http://sitemagic.dk/Udvidelser.html). Sitemagic Designer er også installeret i demoen, du skal blot klikke på "Rediger udseende" når du er logget ind.

Hvis du vil have fuld kontrol over designet, må du kaste dig ud i at lave en design-skabelon (hvilket dog er relativt nemt) - prøv fx at kigge på koden til skabelonen "Basic Left Menu": http://codemagic.dk/smcmsdemo/templates/BasicLeftMenu/index.html (højreklik og vælg "Vis kildekode"). Der skal ikke meget kode til, som du nok kan se.

Jeg håber ovenstående var en hjælp - hvis du vil vide mere, så spørger du naturligvis bare. Held og lykke med at finde det rigtige CMS :-)
Avatar billede cdc Novice
18. marts 2011 - 11:02 #2
Har brugt joomla