Avatar billede bahn Nybegynder
17. april 2010 - 08:17 Der er 5 kommentarer

Validering virker ikke

if (document.bestil.email1.value.match(/^[A-Z0-9.-_]+@[A-Z0-9.-]+\\.[A-Z]{2,4}$/i) && !document.bestil.email1.value.match(/^\\.|\\.\\.|\\.@|@\\./) ) return true;
    else {
            alert('Tjek lige din email, der er noget galt.')
            document.bestil.email1.focus();
            return false;
        }

Den giver fejl ved min egen mail adresse så den er nok ikke helt go.

jeg har stiret mig blind.
kan i hjælpe.
Avatar billede htx98i17 Professor
17. april 2010 - 08:28 #1
hvilken fejl giver den
Avatar billede htx98i17 Professor
17. april 2010 - 08:36 #2
/^[A-Z0-9\.-_]+@[A-Z0-9\.-]+\.[A-Z]{2,4}$/i

nu er jeg godt nok selv nybegynder i reg exp (og så til php), men prøv ovenstående.
Avatar billede bahn Nybegynder
17. april 2010 - 08:50 #3
> htx98i17 - den skriver alt som fejl.
det blev bedre men nu kan den acceptere: test@domain.d og test@domain.
Avatar billede htx98i17 Professor
17. april 2010 - 09:06 #4
Denne har jeg fået hjælp til at lave til php, kan du ikke prøve den

/^[a-zA-Z\-_\.æøåÆØÅ0-9]+@[a-zA-Z\-_\.æøåÆØÅ0-9]+\.[a-zA-Z]{2,100}$/
Avatar billede htx98i17 Professor
17. april 2010 - 09:22 #5
Den fra #2 fungerer nu fint nok her:

<script language="javascript" >

    function tjek() {

        if (form1.email.value.match(/^[A-Z0-9\.-_]+@[A-Z0-9\.-]+\.[A-Z]{2,4}$/i)) {

            alert('match');

        } else {
            alert('Tjek lige din email, der er noget galt.');
            form1.email.focus();

        }

</script>

<form name="form1" >
<input type="text" name="email" >
<input type="button" onclick="tjek();" value="tjek" >
</form>