Avatar billede andorage Nybegynder
17. april 2010 - 11:46 Der er 5 kommentarer

Trådløs internetforbindelse suger...

Hejsa.

Jeg har lige købt en TEW-649UB trådløs wireless reciever fra TrendNet til brug på min windows 7 64x computer.

Problemet der med det samme har meldt sig er at forbindelsen er utroligt langsom.

jeg har en anden computer ved siden af med indbygget netkort, når jeg tester dem begge med en torrent med tusindvis af seeders får jeg hurtigt omkring 150 kb/s på computeren med indbygget net.
computeren med trådløs usb reciver er ikke kommet over 30 kb/s på længere tid...

kan det virklig passe at USB reciveren er så dårlig eller er der noget jeg kan gøre?
Avatar billede albertgf Nybegynder
17. april 2010 - 11:52 #1
USB recievere er ikke nær så kraftige som PCI - men..

Torrents kan godt gå langsomere pga. en firewall eller port forwarding..

Check: http://hastighedstest.tdc.dk/

Og se ad der!
Avatar billede andorage Nybegynder
17. april 2010 - 12:05 #2
stadig... mit 3g kort fra telia med en(næsten, måske 29 kr/md)gratis forbindelse virker hurtigere selvom jeg ikke har testet det direkte
Avatar billede andorage Nybegynder
17. april 2010 - 12:36 #3
lol, det har indtil vidre taget ca et minut at loade hastighedstesten på tdc...

...hastighedstesten crashede....
Avatar billede andorage Nybegynder
17. april 2010 - 12:48 #4
hmm, skiftede USB port og det hjalp en del, fik med det samme forbindelsen op på 70 kb/s
Avatar billede Peter4220 Nybegynder
17. april 2010 - 13:51 #5
Prøv en http://www.merlin.dk/product.aspx?prodid=203620.
Sådan en bruger jeg i et paracelhus og den virker fint. Den kan også fåes med lang antenne (ca. 10 cm).

På 10 meters afstand og gennem 3 væg, har jeg et minimalt hastighedstab til en http://www.merlin.dk/product.aspx?prodid=210223.