Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
20. april 2010 - 16:55 Der er 5 kommentarer

Jeg kan ikke få Internettet til at virke

Jeg har en Internet kabel forbindelse og min stationære computer er kablet direkte op mod kabel modemmet, MEN nu har jeg købt en trådløs ruter og den forbindes så med kabel modemmet og den stationære computer kables til den trådløse ruter (der er 4 porte). Men det virker ikke, jeg kan ikke få hul igennem. Jeg kan se at den trådløse ruter har forbindelse til Intenettet (der er en lampe på den, der indikerer dette), men kablingen fra den trådløse ruter til den stationære fungerer ikke, jeg kan ikke få hul igennem og har så været nødt til at forbinde den stationære igen direkte til kabel modemmet. Er der nogen der har løsningen på det problem mon?
Avatar billede Mirub Nybegynder
20. april 2010 - 18:16 #1
Der kan være mange årsager, men følgende ting kan prøves hvis du ikke allerede har forsøgt det:

1. Genstart din pc, Windows husker den seneste ip-adresse den har modtaget og skal nogle gange lige genstartes for at hente en ny.

2. Hvis du kører med en statisk(fast) ip-adresse fra din internetudbyder, vil du lige skulle indstille din pc, til at modtage automatisk fra routeren.

3. Prøv om muligt med et andet netværkskabel, og se om problemet stadig er der.

Langt de fleste routere leveres med en opsætningssoftware.
Har du kørt denne, og i så fald kom der nogen fejl undervejs?
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2010 - 18:16 #2
Jeg sætter tit det op..
jeg kan træffes på email eller lignende
kabel modem, mener du yousee eller andet kabel udbyder.
Hvis yousee skal router sættes op og aktiverer via deres side.
altså først sætte trådløs router til kabel modem, så kabel i router og pc og så logge ind på router og sætte den op, og så gå på internet (aktiveringside) via bærbar.
Derefter har du jo opsat trådløs og tænder det trådløse på bærbar og logger ind.
Så skulle det virke ellers ring udbyders kundeservice
kristian
Avatar billede kimtheman Novice
20. april 2010 - 18:53 #3
Ja for det er da ikke kun yousee der kører med aktiveringsside det gør stofanet da også.
Men helt sikkert det der sker for dig gudmund_nielsen
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
20. april 2010 - 19:22 #4
Hej, tak for jeres svar. Jeg er forbundet gennem min antenneforening via kabel modem til Canal Digital. For et par måneder siden tog jeg den trådløse ruter af og forbandt min stationære direkte til kabel modemmet. Window skulle så lige konstatere at det var en slags nyt netværk og det virkede fint. Nu vil jeg så køre igen som jeg gjorde for et par måneder siden, altså skal den stationære nu forbindes med kabel til den trådløse ruter og den trådløse ruter er så forbundet til kabel modemmet. Men nu vil Windows (7)altså ikke lige bare konstatere at det er "nyt" netværk og jeg kan ikke få hul igennem. Jeg har prøvet en "hel masse" uden held, herunder reboot osv., men lige lidt hjælper det. Jeg tror ikke at ruteren skal sættes op til noget ... før virkede det jo fint, så jeg forstår faktisk ikke problemet nu. Men måske der er flere forslag... Det håber jeg for jeg vil gerne køre trådløst med min nye Netbook.
Avatar billede kimtheman Novice
20. april 2010 - 19:27 #5
Tja du må jo have nogle papir fra din internet udbyder. Og deri står det jo hvordan internettet sættes op første gang.