Avatar billede asterix12 Nybegynder
21. april 2010 - 12:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Google - netbank

Hej,

Jeg ønsker at bruge Chrome, som min foretrukne browser, men når jeg taster min nøglekode ind, får jeg følgende besked:
Handlingen kan ikke gennemføres. Nøglefil eller drev er skrivebeskyttet.
Hvad kan jeg gøre for at løse dette problem og skulle Chrome være mere usikker end Internet Explorer?

Vh
Kim
21. april 2010 - 13:35 #1
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Det kommer sandelig også an på dit Sikkerhedsprogram (+ alm. "Snusfornuft")
Avatar billede vejmand Juniormester
21. april 2010 - 13:51 #2
Hvilken netbank er der tale om?

Nogle netbanker understøtters måske stadig kun af Internet Explorer.....
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2010 - 14:34 #3
spørg din bank /netbank support
Det er almindelig de ved det om det virker.
kristian
Avatar billede asterix12 Nybegynder
21. april 2010 - 14:40 #4
Hej,

Godav, forglemmelse, der er tale om Windows 7.

Der er tale om Bank Nordik, tidligere Føroya Bank, før det Sparbank og før det Sparbank Vest:) Når jeg åbner netbank, står der dog Portalbank.

Ifølge hotline kan der godt køres netbank fra Google, men de supportere ikke Chrome!
Avatar billede vejmand Juniormester
21. april 2010 - 15:58 #5
Her er en guide tilVista, måske det også virker i Windows 7:

Fejlmeddelelsen "Nøglefil eller drev er skrivebeskyttet"
Hvis du anvender Windows Vista, kan du opleve at få denne fejl.

Fejlen skyldes at under Windows Vista er anderledes bygget op end andre Windows-udgaver, for at omgå fejlen skal du gøre følgende i Windows:

Vælg "Start" ( som regel i nederste venstre hjørne)
Vælg "Kontrol Panel"
Vælg "Brugerkonti og Familiesikkerhed"
Vælg overskriften "Brugerkonti"
Vælg "Slå brugerkontostyring til eller fra", vælg "Fortsæt"
Fjern markeringen (fluebenet) som angiver at brugerkontokontrol er slået til
Vælg "OK", og genstart din PC
Efter du har fået NetBank til at virke, kan du slå brugerkontsostyring til igen, hvis du ønsker det.
Avatar billede asterix12 Nybegynder
21. april 2010 - 16:38 #6
Med chance for at fremgå som et F...., så er der ikke i Windows 7 under brugerkonti en linje, der hedder "Slå brugerkontostyring til eller fra"
I venstre side står der:

Administrer dine legitimationsoplysninger
Opret en disk til nulstilling af adgangskoden
Tilknyt online-id'er
Administrer dine filkrypteringscertifikater
Konfigurer avancerede egenskaber for brugerprofil
Rediger miljøvariabler
Avatar billede vejmand Juniormester
21. april 2010 - 16:46 #7
Avatar billede asterix12 Nybegynder
21. april 2010 - 17:50 #8
Kanon, dog har jeg opbrugt min kvote for at forsøge at komme på forjættet land, så pointgivning kommer så snart jeg får et nyt brev med adgangskoder:)
Avatar billede vejmand Juniormester
21. april 2010 - 18:14 #9
Velbekomme, her kommer et "Svar" til accept, hvis det virker.  :-)